Czy Idea pozostanie w Śląsku?

- Do końca czerwca mamy z klubem umowę o sponsoringu i do tego czasu na pewno zostanie podjęta decyzja co do ewentualnej dalszej współpracy ze Śląskiem - mówi Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy PTK Centertel, operatora sieci Idea

Podpisanie umowy ze strategicznym sponsorem to teraz najważniejsza decyzja w Śląsku. Czy dojdzie do przedłużenia współpracy z PTK Centertel, operatorem sieci Idea? Prezes Sławomir Skrodzki wyraził wstępnie chęć dalszej współpracy już podczas wizyty na ostatnim meczu finałowym z Prokomem. Rozmowy trwają, ale konkretów na razie usłyszeć można niewiele.

- Rozmawiamy, można nawet powiedzieć, że czekamy na odpowiedź - podkreśla Waldemar Łuczak, dyrektor ds. sportowych Idei Śląska. - Wkrótce powinniśmy wiedzieć, czy firma zdecyduje się na dalszą współpracę i w jakiej formie - czy zaangażuje się mniej, a może bardziej. Jeżeli dostaniemy sygnał, wówczas zaczniemy dogadywać większe szczegóły.

Jeszcze mniej na ten temat ma do powiedzenia rzecznik prasowy PTK Centertel.

- Do końca czerwca mamy z klubem umowę o sponsoringu i do tego czasu na pewno zostanie podjęta decyzja co do ewentualnej dalszej współpracy ze Śląskiem - mówi Jacek Kalinowski. - Na razie nic więcej na ten temat powiedzieć nie mogę.

W jednym z wywiadów Grzegorz Schetyna, właściciel wrocławskiego klubu, stwierdził jednak, że "Idea jest bardzo zadowolona ze współpracy i na pewno będzie dalej razem ze Śląskiem. Kwestią jest tylko, w jakim zakresie".

- Nasza współpraca z klubem jest długofalowa i z tego, co mi wiadomo z działu marketingu, efektywność tych działań okazała się dość duża - przyznaje Jacek Kalinowski. - Może o tym świadczyć chociażby fakt, że jeden z naszych konkurentów również wszedł w koszykówkę po tym, jak wcześniej pojawiał się w innych dyscyplinach [Era została sponsorem Polskiej Ligi Koszykówki - dop. red.].

Idea pojawiła się w nazwie koszykarskiego Śląska jesienią 2000 roku, wówczas obok Zeptera. Po sezonie PTK Centertel został już samodzielnym sponsorem tytularnym, co roku przekazywał klubowi ponad milion dolarów. Zespół w tym czasie jako jedyny w Polsce występował w elitarnej Eurolidze, a w PLK zajmował kolejno pierwsze, trzecie i w ostatnim sezonie drugie miejsce.

- Niestety, nie udało się teraz zdobyć mistrzostwa Polski, ale to jest sport i nigdy niczego nie można zagwarantować. W każdym razie na pewno ten wynik był postępem w porównaniu z poprzednim sezonem - podkreśla Kalinowski.

W ostatnim czasie wielokrotnie pojawiały się informacje, jakoby PTK Centertel miał odejść od koszykówki i sponsorować inne kluby sportowe. Najpierw wiele się mówiło to tym, jakoby logo Idei miało pojawić się koszulkach piłkarzy Legii Warszawa (Era jest już sponsorem głównego rywala Legii - Wisły), ostatnio, że Centertel zaangażuje się w sponsorowanie koszykarzy Prokomu Trefla Sopot, bo wraz z firmą Prokom Software organizuje już turniej tenisowy. Kalinowski nie potwierdza tych informacji.

- Nic mi na te tematy nie wiadomo. Słyszałem wiele spekulacji medialnych czy też wywoływanych ze strony działaczy, ale z naszej na pewno nigdy takie informacje się nie pojawiały - podkreśla.

Duże znaczenie przy podjęciu ostatecznej decyzji mogą mieć... Francuzi. PTK Centertel jest bowiem spółką zależną od Telekomunikacji Polskiej SA, którą z kolei praktycznie kontroluje France Telecom. Od dłuższego czasu mówi się bowiem sporo o tym, że France Telecom może zdecydować się na zmianę nazwy operatora z Idea na Orange (taka sieć działa we Francji). Dlatego też w reklamach Idei kolor zielony został zastąpiony pomarańczowym, tak jak na logo na koszulkach koszykarzy Śląska. Nie można zatem wykluczyć sytuacji, że zespół nawet po przedłużeniu kontraktu z Centertelem w dłuższej perspektywie zmieni nazwę.

- Rozmawiamy również z innymi firmami, bynajmniej jednak nie w formie konkurencji. Na razie najważniejsza jest Idea, pod warunkiem że się zaangażuje - mówi Łuczak.

Copyright © Agora SA