Ferrari nadal chce trzeciego bolidu. Schumi na to zasługuje

Ferrari cały czas forsuje projekt wystawiania przez zespoły trzech samochodów. Przeciwni są przedstawiciele innych zespołów oraz władze F1.

Pomysł trzeciego auta na poważnie pojawił się latem, gdy okazało się, że kontuzja karku nie pozwala Michaelowi Schumacherowi na zastąpienie kontuzjowanego Felipe Massy. I chociaż Frank Williams otwarcie stwierdził, że nie poprze takiej idei, uznając, że jest ona "niezdrowa" dla Formuły 1, Włosi nie rezygnują. - Trzeci samochód nadal stanowi dla nas poważny temat - cytuje szefa Ferrari, Stefano Domenicalego niemiecki "Bild am Sonntag". - Naciskamy na możliwość jego wystawienia, ponieważ wierzymy, że to ma sens, zwłaszcza dla kogoś takiego jak Michael Schumacher.

Za pomysłem cały czas lobbuje szef Ferrari Luca di Montezemolo. - Nasz cyrk potrzebuje wielkiego wkładu. Nadal walczymy, aby każdy zespół miał prawo w przyszłym sezonie wystawić trzeci samochód. Wolę trzy McLareny i trzy Renault od trzech "jakichkolwiek" aut. Po odejściu BMW, nie ma za dużo do gadania, ale zrobić można wiele - mówił nie tak dawno Montezemolo.

Ale opozycja jest bardzo silna. Przeciwni trzeciemu bolidowi są nie tylko szefowie mniejszych zespołów, ale także władze F1 i FIA. max Mosley mówi, że propozycja Ferrari to czysta fantazja. Jego zdaniem możliwość wprowadzenie takiego rozwiązania wraz z początkiem sezonu 2010 upadła w momencie podpisania porozumienia Concorde. - Starty trzema bolidami wymagałyby korekt w Porozumieniu Concorde. Mogli myśleć o tym zanim złożyli podpisy pod dokumentem - powiedział Mosley.

Pomysł nie podoba się także Bernie Ecclestonowi. - Żaden team nie będzie miał trzech samochodów. Dwa w zupełności wystarczają - podkreślił Ecclestone na łamach dziennika "La Stampa". Szef F1 zmienił front. Jeszcze zimą, gdy istniało niebezpieczeństwo, że w wyścigach udział brać będzie tylko dziewięć zespołów, (ważyły się wówczas losy zespołu startującego obecnie pod nazwą Brawn GP), to właśnie Ecclestone sugerował możliwość wystawiania przez zespoły trzeciego samochodu.

Więcej informacji prosto z torów Formuł 1 - czytaj na F1.pl ?

Więcej o:
Copyright © Agora SA