Kościuszko drugi w ORLEN Platinum 66. Rajdzie Polski

Załoga Suzuki Orlen Team - Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak, zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji JWRC po drugim etapie ORLEN Platinum 66. Rajdu Polski. Polacy jadący samochodem Suzuki Swift S1600 po przejechaniu trzynastu odcinków specjalnych tracą 0,8 sekundy do Holendra Kevina Abbringa i utrzymują 28,8 sekund przewagi nad trzecim w stawce - Czechem Martinem Prokopem.
Na mecie drugiego dnia rajdu Michał Kościuszko powiedział:

- To był dobry dzień dla obydwu załóg jadących w barwach Vervy. Jestem zadowolony gdyż powiększyłem przewagę nad Martinem Prokopem. Na drugiej pętli koleiny na trasie były większe. Na jednym z podjazdów koleiny były na tyle duże, że auto prawie się nam zakopało. Na szczęście tę partię odcinka pokonaliśmy bez pomocy kibiców. Atmosfera na trasie jest fenomenalna, szczególnie ostatnie trzy kilometry ostatniego odcinka - jak na stadionie, tysiące ludzi na łące i powiewające flagi. Rewelacyjnie się jedzie przy takim dopingu. Liczymy na taki sam doping w jutrzejszym, bardzo ważnym dla nas dniu. Niedzielna trasa jest najbardziej techniczna i odcinki bardziej zdradliwe, więc wiele może się wydarzyć szczególnie, gdy zmieni się pogoda. Będziemy jechać swoim tempem. Naszym celem na ostatni dzień rajdu jest utrzymanie przewagi nad Martinem.

W niedzielę zawodnicy mają do pokonania pięć ostatnich odcinków specjalnych o łącznej długości 86,86 kilometrów oesowych, w tym Superoes na stadionie w Mikołajkach. Start pierwszego samochodu o 6.30.

FIA Junior World Rally Championship (JWRC) - to klasyfikacja, w której startują kierowcy, którzy mogą mieć maksymalnie 28 lat w danym sezonie startów. Limit wieku nie dotyczy pilotów. Zawodnicy ścigają się o tytuł Mistrza Świata na trasach 8 rajdów zaliczanych do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, z których każdy zawodnik nominuje 6 rajdów. Wszystkie samochody startujące w kategorii FIA JWRC są przednionapędowe z silnikami atmosferycznymi (bez turbo). Samochody muszą być homologowane w jednej z 3 klas technicznych określonych przez FIA: Super 1600, A (pojemność silnika do 1600 cm3) lub N (pojemność do 2000 cm3). Polska załoga Michał Kościuszko-Maciek Szczepaniak startuje samochodem Suzuki Swift Super 1600.

Michał Kościuszko (ur. 20.04.1985 r.) to pierwszy i jedyny dotąd polski kierowca rajdowy, który odniósł zwycięstwo w zawodach rangi Mistrzostw Świata: tryumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008, a także stanął na najwyższym stopniu podium w obecnym sezonie w Rajdzie Argentyny i Rajdzie Portugalii. Jest też dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2. Od 2007 roku reprezentuje Polskę w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Sezon 2009 to jego drugi rok w barwach fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maciejem Szczepaniakiem startuje samochodem Suzuki SWIFT Super 1600. Obecny lider klasyfikacji JWRC w ORLEN Platinum 66. Rajdzie Polski reprezentuje barwy Suzuki Orlen Team.

Maciej Szczepaniak w motosporcie pojawił się w 1995 roku. Pilotując najlepszych polskich kierowców trzykrotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej RSMP: w 2004, 2005 i 2006 roku. Maciek jest jednym z najbardziej utytułowanych polskich pilotów rajdowych i najbardziej doświadczonym Polakiem na trasach Mistrzostw Świata.