Sport.pl

Rajd Polski: Petter Solberg stawia na opis trasy

- Odcinki specjalne przejedziemy tylko dwa razy przed startem i dlatego jest ważne aby opis był dokładny - pisze na swojej stronie internetowej były mistrz świata WRC (Rajdowe Mistrzostwa Świata) Petter Solberg, który w niedzielę dotarł do Mikołajek.
- Jeśli chcemy walczyć o podium musi być perfekcyjny - mówi o opisie trasy Solberg. Kierowcy startujący w WRC mają możliwość dwukrotnego przejechania trasy samochodami treningowymi. W tym czasie mają sporządzić notatki, które później podczas rajdu będą odczytywane przez pilotów.

W imprezach, które od wielu lat są w kalendarzu mistrzostw, tylko dwa przejazdy nie są problemem, bo trasy z roku na rok niewiele się zmieniają. Rajd Polski jest nową rundą, światowa czołówka widzi więc te odcinki po raz pierwszy w życiu. Norweg, który startuje w tym roku w prywatnym zespole nie ma takiego zaplecza jak fabryczne ekipy, które podobno już miesiąc temu wysyłały inżynierów filmujących odcinki. Następnie materiał przenoszono na symulatory komputerowe, a kierowcy godzinami poznawali zakręty.

Solberg stracił pracę po wycofaniu się z WRC zespołu Subaru. Jeden z najbardziej widowiskowo jeżdżących kierowców i ulubieniec kibiców był zmuszony samodzielnie kompletować budżet na starty. Kupił starego Citroena Xsarę WRC, którym pięciokrotny mistrz świata Sebastien Loeb startował przed kilkoma laty i przy wsparciu lokalnych sponsorów z Norwegii walczy o punkty na całym świecie.

Do tej pory zdobył 20 oczek, co daje mu szóstą pozycję w klasyfikacji kierowców. Solberg tytuł mistrzowski zdobył w 2003 roku jadąc Subaru Imprezą WRC.

Tegoroczny Rajd Polski rozpocznie się w czwartek superoesem na specjalnie wybudowanym do tego celu torze w Mikołajkach. Impreza potrwa do niedzieli, a kierowcy będą mieli do pokonania 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 352 kilometrów.

Loeb dla Sport.pl: w Rajdzie Polski Polacy nie mają szans
Loeb w Rajdzie Polski. Na co liczy mistrz? - czytaj tutaj >