Do regat rozgrywanych na wodach Zatoki Gdańskiej, na odcinku od mola w gdańskim Brzeźnie do mola w Sopocie, przystąpiło 20 jednostek. Sternikami na trzech z nich - Rioja, Argea, Neptun II - były kobiety. Zawodnicy startowali w dwóch klasach: ORC International i turystycznej. Regaty otrzymały licencję Polskiego Związku Żeglarskiego i zaliczane były do Morskiego Żeglarskiego Pucharu Polski oraz Polyacht Cup.
Zmagania na wodzie były na bieżąco komentowane, publiczność miała też świetny widok na przebieg wyścigów, ponieważ ich trasa została ustawiona maksymalnie blisko mola w Brzeźnie.
Pierwszego dnia rozegrano dwa wyścigi. Jeden (krótki) odbył się przy molo w Brzeźnie, drugi (długi) prowadził do molo w Sopocie. Plan na kolejny dzień był podobny, ale ze względu na brak wiatru jury zdecydowało o skróceniu ostatniego biegu.
O zwycięstwo od samego początku walczyły załogi amerykańskiego Fujimo (armator prywatny) oraz Dużego Ptaka (AKM Gdańsk), Stoczni Ustka (YKP Gdynia) i Polledu (armator prywatny). Amerykanie wydawali się być wyjątkowo szybcy, ale po przeliczeniu wyników zajęli dopiero czwarte miejsce. Najlepszym jachtem regat w klasie ORC Int. I & II była jednostka Polled z kapitanem Jackiem Chabowskim, która wygrała trzy z czterech wyścigów. Kolejne miejsca zajęły: Stocznia Ustka (kpt. Konrad Smoleń) i Duży Ptak (kpt. Krzysztof Paul).
W klasie ORC Int. III triumfował kpt. Tomasz Konnak (JKM Gryf Gdynia) na jachcie Pallas.
Rywalizację klasy turystycznej, w grupie A, wygrała załoga Dużego Ptaka, która nie dała szans innym startującym, wygrywając wszystkie cztery biegi. Zwycięstwo w grupie B wywalczyła Rioja (kpt. Dorota Stawska, AKM Gdańsk). W grupie C pierwsze miejsce zajął Pallas.