Mario Theissen: Nad dyfuzorem pracowaliśmy już kilka tygodni temu

- Większość zespołów F1 czeka teraz trudne i czasochłonne zadanie - powiedział dyrektor zespołu BMW Mario Theissen o konieczności zaprojektowania bolidów z podwójnymi dyfuzorami. Trybunał Apelacyjny przy FIA uznał legalność tej konstrukcji.
- To oczywiste, że decyzja Trybunału mnie rozczarowuje. Ale przynajmniej teraz część przepisów, które były niejasne, stała się przejrzysta - powiedział szef teamu BMW Sauber. - My prace nad dyfuzorem zaczęliśmy już kilka tygodni temu. Ale to nie jest takie proste, bo nie wystarczy po prostu skopiować urządzenie i przyczepić je do bolidu - dodał.

BMW znalazło się wśród zespołów, które zaskarżyły legalność podwójnych dyfuzorów. To rozwiązanie konstrukcyjne okazało się jednak zgodne z przepisami. Bolidy BMW bez podwójnego dyfuzora spisują się słabo. W niedawnym GP Chin Nick Heidfeld był 12., a Robert Kobica zakończył wyścig na 13. miejscu.

- Do Barcelony zabieramy już nowy układ aerodynamiczny, ale jeszcze nie wiadomo jak będzie zmodyfikowany bolid. Jedno jest pewne. Musimy nadgonić konkurencję tak szybko jak to możliwe - zakończył Theissen.
Kubica: 3 starty, 2 kraksy, 1 awaria. Przełom nastąpi Bahrajnie?


"Dyfuzory mają przestrzenie, nie dziury" - czytaj tutaj »