Porozumienie to jest bardzo ważne dla dalszych losów Formuły 1. Montezemolo przedstawia bowiem złoty środek, który pozwoli F1 pokonać trudny czas: stabilność zasad, powaga w momencie kryzysu, widowiskowość, równowaga wydatków i zysków.
Poznałem Berniego w 1973: on był już stary, ja natomiast byłem jeszcze chłopcem... A tak na serio to jestem zadowolony z naszego ostatniego spotkania. Dla dobra tego sportu ważna jest równowaga i porozumienie między wszystkimi jego częściami składowymi. Zespoły muszą mieć wsparcie ze strony Ecclestone'a. Do tego przydałaby się jeszcze jakaś neutralna władza sportowa i byłby trójkąt idealny.
Ważne jest, aby zespoły miały te same cele. Dla nas konstruktorów Formuła 1 to życie i dlatego nazwaliśmy nasz nowy bolid F60, aby podkreślić nasze zaangażowanie w mistrzostwa.
Na przyszłą siłę i sukces Formuły 1 powinny się złożyć 4 cechy. Stabilność: nie możemy zmieniać zasad co 6 miesięcy czy nawet co rok. Powaga: nie można udawać, że nic się nie dzieje w momencie takiego kryzysu ekonomicznego, jaki teraz przeżywamy. Widowiskowość: myślę, że nowe zasady się do tego przyczynią. Równowaga: musimy znaleźć równowagę między wydatkami a zyskami.
Zaczęliśmy już wprowadzać zasady, które pozwolą drużynom oszczędzać. Teraz możemy zacząć myśleć o zyskach. F1 musi myśleć racjonalnie. Zarówno w przypadku naszego sportu jak piłki nożnej ważna jest oszczędność.
Tak, udało nam się dojść do porozumienia. Przyszłość Formuły 1 jest ważna dla każdego, kto w nią inwestuje. Udało nam się obniżyć koszty poprzez mniejszą ilość testów, bez szkody dla rozwoju technologii i zawodów.
Z pewnością nie.
I ma rację. Naprawdę nie jest łatwo przegrać Mistrzostwa z taką dumą i zareagować w taki sposób.
Brzydki i mały Nie ma znaczenia jaki. To będzie sezon pełen niespodzianek i nowości. Np. systemKERS, który jak wiadomo nam się nie podoba, ale nie jako pomysł, lecz z powodu obecnej sytuacji ekonomicznej - nie widzę możliwości zastosowania go w produkcji.
Nie wierzę w to. Ron odgrywał przez lata zbyt ważna rolę w swojej drużynie. Zmieni się może jego funkcja w McLarenie, ale z pewnością będzie z nim zawsze związany.
Hamilton: Nowy bolid? Więcej przycisków do zabawy?
Articles reprinted in this issue in collaboration with La Gazzetta dello Sport/www.gazzetta.it are copyrighted 2008 by The RCS Quotidiani S.p.A. Companies, Inc. All rights reserved. Artykuły opracowane we współpracy z La Gazzetta dello Sport/ www.gazzetta.it Wydawca The RCS Quotidiani S.p.A. Companies, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone.