Radwańska odrzuciła ofertę. Janković ją przyjęła?

Numer jeden światowego tenisa Jelena Janković prawdopodobnie zwiąże się kontraktem sponsorskim z chińską firmą Li Ning, producentem strojów sportowych, który na azjatyckim rynku konkuruje nawet z Adidasem i Nike. To prawdopodobnie ofertę tej samej firmy kilka miesięcy temu odrzuciła Agnieszka Radwańska
"Radwańska może skoczyć wzwyż 2,11 m"

Janković, która kilka dni temu podpisała umowę z agencją menedżerską IMG, potentatem na rynku marketingu sportowego, wystąpiła na trwającym właśnie pokazowym turnieju w Hongkongu w stroju chińskiej firmy Li Ning. Choć nie było oficjalnego komunikatu w tej sprawie, to większość tenisowych blogerów i serwisów wyciąga z tego wniosek, że umowa jest podpisana, bądź stanie się tak lada moment.

Li Ning jest mało znana na polskim rynku, ale to potentat w Azji. Na tamtym rynku konkuruje o prymat z Adidasem i Nike. W tenisie kontrakt z tą firmą ma m.in. Chorwat Ivan Ljubicić. Jedną z twarzy reklamowych koncernu jest gwiazda NBA Shaquille O'Neal, który ma kontrakt reklamowy na 1,25 mln dol.

I to prawdopodobnie ofertę tej samej firmy odrzuciła kilka miesięcy temu Agnieszka Radwańska. Jej menedżer Victor Archutowski mówił wówczas tajemniczo, że prowadzone są negocjacje z potentatem na rynku odzieży sportowej. - Nie chodzi jednak o Adidasa i Nike, ale ta firma sprzedaje pewnie więcej butów niż te dwie razem wzięte, tylko, że nie w Europie i USA - mówił wówczas Archutowski. Niedawno Robert Radwański, trener i ojciec Agnieszki potwierdził, że chodziło o chińską firmę, ale jej nazwy nie zdradził.

Dlaczego nie doszło do podpisanie kontraktu? - Bo w pewnym momencie okazało się, że za tą firmą stoi agencja menedżerska - powiedział Radwański. Obecna polityka Radwańskich wyklucza wiązanie się z jakąkolwiek agencją menedżerską, bo ich zdaniem takie umowy zabierają "niezależność decyzyjną w sprawach sportowych".

Ojciec Radwańskiej tłumaczy dlaczego Agnieszka nie ma sponsora