Sport.pl

Heidfeld: BMW o krok przed rywalami

- Testowałem KERS. Dzięki zdobytym informacjom zdobyliśmy przewagę nad konkurencją- mówi w wywiadzie dla f1.com Nick Heidfeld, kierowca BMW Sauber.
Robert Kubica gwiazdą gali bowlingu w Neapolu »

Bolid F1.08 był daleko za rywalami, szczególnie w drugiej części sezonu. Jak możesz to wytłumaczyć?

Myślę, że powodem tego były udoskonalenia bolidu, które nie działały prawidłowo. Dokładnie przetestowaliśmy go w tunelu aerodynamicznym i mieliśmy niezłe wyniki. Jednak wynik końcowy na torze nie był już taki, jak planowaliśmy.

Robert Kubica, w przeciwieństwie do Ciebie, głośno wyrażał swe niezadowolenie z powodu bolidu. Byłeś z niego bardziej zadowolony?

Na pewno nie. Wydaje mi się, że gdybym to ja walczył o tytuł mistrzowski- aczkolwiek mając na niego małe szanse- również bym zgłaszał zastrzeżenia. Ale w sytuacji, w której byłem, nie miało to sensu.

Poprzez plotki dotyczące Twojej dalszej kariery w 2009 roku, Ty zachowywałeś stoicki spokój. Czy to dlatego, że dużo wcześniej wiedziałeś, że zostaniesz w teamie, nim zostało to oficjalnie potwierdzone?

Sprawa jest prosta: jeśli jesteś szybki, to zostajesz w Formule 1. Ja długo nie byłem pewny, czy nadal będę w BMW. Gdyby tak się nie stało, jeździłbym w innym teamie.

Co sądzisz o nowym systemie KERS? Lżejsi kierowcy, jak Ty, będą mieli przewagę. Wyjaśnij dlaczego.

Nie wydaje mi się, żeby przewaga lżejszych kierowców miała kluczowe znaczenie, ponieważ nawet bolidy cięższych kierowców będą dużo poniżej minimalnej wagi. Ale przewagą może być to, że większa masa będzie przekładać się na bolid. Ale to musimy dopiero sprawdzić w praktyce.

Miniony sezon był próbą generalną. W 2009 roku BMW chce odegrać większą rolę w walce o tytuł. Jak się przedstawiają ulepszenia bolidu F1.09? Jakie masz przeczucia na ten temat?

W porównaniu do innych teamów my już posiadamy bolid uwzględniający przyszłoroczne regulacje dotyczące przednich i tylnych skrzydeł. Testowałem KERS w tym tygodniu na torze w Barcelonie i używałem gładkich opon. Liczę, że dzięki zdobytym informacjom da nam to przewagę nad resztą zespołów. Testy robiliśmy na zmodyfikowanym modelu '08, jednak ciągle żywię nadzieję, że przyszłoroczny bolid będzie całkiem inny.

Więcej o: