To pierwsze tego typu badanie fanów żużla w Polsce. Zleciła je Speedway Ekstraliga. - Cel jest oczywisty: zaplanowanie takich działań, żeby zwiększyć popularność naszego sportu. Jednak każde działania marketingowe muszą mieć plan. Żużel do tej pory nie miał takiej strategii - mówi prezes Speedway Ekstraligi Ryszard Kowalski.
OBOP przepyta ponad 1000 osób i 1100 gospodarstw domowych posiadających telewizory. Poza tym przeprowadzi specjalne badanie wśród osób chodzących na mecze Ekstraligi Żużlowej. Jedno we Wrocławiu i drugie w Bydgoszczy, choć Polonia wystartuje w tym sezonie w I lidze. - Nie mieliśmy wpływu na wybór miast, gdyż projekt w całości realizuje OBOP - tłumaczy Kowalski.
Po zakończeniu prac OBOP, co jest zaplanowane na koniec marca, będzie zbudowany portret fana żużla oraz osób potencjalnie zainteresowanych speedwayem.
- Chcemy się dowiedzieć, czego oczekują od nas kibice odwiedzający stadiony. Zamierzamy poznać przyczyny, dla których inni nie idą na żużlowe mecze. Wszystko po to, żeby zbudować plan działań zwiększających popularność naszego sportu, czym ma się potem zająć agencja Zero 2 Sport, która zbuduje strategię komunikacyjną i marketingową - mówi prezes SE. - To drogie przedsięwzięcie i nie mogliśmy go podjąć wcześniej bez zgromadzenia środków finansowych - kończy szef Speedway Ekstraligi.