Koszykarze KKS Poznań mają nowego sponsora

Poznańska Energetyka Cieplna dołączyła do grona firm, które wspierają poznańskich koszykarzy, występujących w II lidze. - Gdyby firma tej wielkości i rangi zechciała być sponsorem strategicznym - marzy prezes KKS Adam Lejwoda.

Umowa między KKS a PEC została podpisana w tym tygodniu. Dzięki temu banery nowego sponsora zawisną na meczach rozgrywanych w hali przy ul. Chwiałkowskiego. Natomiast KKS zyska wynegocjowaną kwotę pieniędzy. Jest to kilkanaście tysięcy złotych. Gdyby tak firma tej wielkości i rangi zechciała być sponsorem strategicznym... Cóż, pomarzyć można - mówi prezes poznańskiego zespołu Adam Lejwoda.

Od początku sezonu klub wspiera także kilka innych podmiotów: restauracja Figaro, Onyks, a nawet dwie firmy spoza Poznania - Filmotechnika z Krakowa oraz Zakład Produkcyjno-Usługowy ze Skiereszewa. Oczywiście udział finansowy wymienionych firm jest różny.

Budżet KKS w tym sezonie ma wynieść 120 tys. zł. - To kwota, która ma zapewnić absolutne minimum egzystencji - twierdzi Lejwoda. Wiadomo, że do zamknięcia brakuje jeszcze 1/3 tej sumy. Co ważne, klub nie jest zadłużony. - Oczywiście zarząd nadal poszukuje sponsorów, którzy byliby zainteresowani współpracą z nami - mówi Lejwoda.

Planowane było także wprowadzenie biletów na mecze KKS. Szczególnie po derbowym spotkaniu z Tarnovią Tarnowo Podgórne, gdy wszyscy chętni nie zmieścili się w hali. Ostatecznie z tego pomysłu jednak zrezygnowano. - Nie ukrywam, że pozyskanie kwoty np. 1250 zł - to jest 250 biletów po 5 zł - pozwalałoby pokryć prawie w całości koszt organizacji meczu w Poznaniu. Nie wiem jednak, jak wpłynęłoby to na frekwencję na meczach, a utrata kibiców byłaby znacznie większą stratą niż pozyskanie tych pieniędzy - tłumaczy prezes Lejwoda.

Dziś o godz. 16 w hali przy ul. Chwiałkowskiego KKS rozegra kolejne spotkanie ligowe. Tym razem rywalem będą Sudety Jelenia Góra.

Copyright © Agora SA