Dni marketingu sportowego na Akademii Ekonomicznej

19 i 20 listopada poznańska uczelnia po raz drugi zorganizuje ogólnopolską konferencję naukową

Pierwsza edycja konferencji odbyła się w przed rokiem. Cieszyła się wielkim zainteresowaniem słuchaczy, a podczas niektórych wykładów aula AE "pękała w szwach". Owocem imprezy była publikacja zatytułowana "Marketing Sportowy", powstał też projekt, by na poznańskiej uczelni wprowadzić studia podyplomowe o tej tematyce. Przy organizacji tegorocznych Dni Marketingu Sportowego pomagała już Polska Konfederacja Sportu, Urząd Miasta Poznania, Zarząd Główny Akademickiego Związku Sportowego oraz Katedra Strategii Marketingowych AE. Patronat honorowy objęli prezes PKS Andrzej Kraśnicki, rektor AE w Poznaniu prof. dr hab. Witold Jurek oraz prof. dr hab. Henryk Mruk.

W środę tematyka wykładów będzie dotyczyć kibicowania w sporcie i mediów sportowych. Ciekawie zapowiadają się zwłaszcza wystąpienia dwóch znanych dziennikarzy: Tomasza Smokowskiego i Pawła Zarzecznego.

Gwiazdą drugiego dnia konferencji będzie zapewne multimedalista w chodzie sportowym Robert Korzeniowski. Podczas prelekcji zatytułowanej "Sam nauczyłem się marketingu" lekkoatleta opowie o elementach marketingu niezbędnych dla sportowca i roli menedżera, o swojej współpracy z mediami oraz grupie lekkoatletycznej Elite Cafe, której jest członkiem oraz o pracy w Komisji Zawodniczej Europejskich Komitetów Olimpijskich (EOC). A o tym, jak wygląda funkcjonowanie klubów sportowych w praktyce opowiedzą Artur Kolanowski z firmy Inter Groclin Auto SA z Grodziska Wlkp. i prezes Włokniarza Częstochowa (Drużynowego Mistrza Polski na żużlu) Marian Maślanka. W czasie konferencji będzie też można zobaczyć zdjęcia z wyprawy Krzysztofa Wielickiego na K2.

Wstęp na wszystkie wykłady jest bezpłatny. Informacje o konferencji można też znaleźć w internecie pod adresem www.ae.poznan.pl/dms.

PROGRAM KONFERENCJI

ŚRODA, 19 LISTOPADA

Kreowanie wizerunku sportowców, klubów przez media i ich siła oddziaływania na kibiców "Po pierwsze media, po drugie kibice?"

godz. 8.45 - uroczyste otwarcie Konferencji przez Prezesa Polskiej Konfederacji Sportu Andrzeja Kraśnickiego oraz Rektora AE prof. dr hab. Witolda Jurka.

godz. 9 Rola mediów w sporcie. Media i sport, czyli kto kogo i dlaczego? Historia symbiozy mediów i sportu, stan obecny i próba oceny przyszłości (dr Jacek Trębecki - Katedra Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations Akademii Ekonomicznej w Poznaniu)

godz. 9.35 Model zachowania konsumenta w sporcie (prof. Janusz Klisiński - Politechnika Częstochowska)

10.05 Kibicowanie jako religia. Wgląd w duszę wyznawcy (Artur Zawadzki - absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)

godz. 10.50 Film Telewizji WTK o kibicach.

godz. 11.20 Przerwa

godz. 11.35 Bezpieczeństwo na imprezach sportowych (Tadeusz Okoński - Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa)

godz. 12.10 Zawód Komentator (Tomasz Smokowski - telewizja Canal+)

godz. 12.55 Rola medium w kreowaniu rynku sponsorskiego oraz w promowaniu sportu (Marian Kmita - Dyrektor Programowy d/s sportu w telewizji Polsat)

godz. 13.40 Przerwa

godz. 14.20 - 15.05 Zawód dziennikarz (Paweł Zarzeczny - "Gazeta Wyborcza")

godz. 15.05 "Najlepsi kibice na świecie!!!" - organizacja dopingu na imprezach sportowych (Grzegorz Kułaga i Marek Magiera)

godz. 15.45 Istota relacji w marketingu sportowym (na przykładzie Lecha Poznań (dr Marcin Chłodnicki, mgr Paweł Zeller - Katedra Usług AE Poznań)

godz. 16.20 Występ Mezo, poznańskiego rapera w towarzystwie Pana Duże Pe.

CZWARTEK, 20 LISTOPADA

"Marketing, zarządzanie, medycyna, psychologia - nieodzowne elementy współczesnego sportu"

godz. 8.45 Otwarcie drugiego dnia Konferencji przez prof. dr hab. Henryka Mruka

godz. 9 Marketingowe zarządzanie w sporcie (prof. Janusz Klisiński - Politechnika Częstochowska)

godz. 9.30 Zakres dopuszczalnej ingerencji polskich związków sportowych w prawa i wolności osobiste zawodnika w odniesieniu do sponsoringu sportowego (dr Marcin Wojcieszak)

godz. 10 Psychologia w sporcie (dr Marek Graczyk - członek komisji medycznej PKOl. Przewodniczący sekcji psychologii sportowej Zarządu Głównego Polskiego Tow. Psychologicznego)

godz. 10.45

godz. 11 Program sponsorski sukces czy jego brak? (Tomasz Redwan - dyrektor Redwan Sport Marketing)

godz. 12 Skuteczne strategie sponsoringowe na sportowych rynkach europejskich (prelekcja w języku angielskim) (Thomas Trümper - szef działu międzynarodowego Sport+Markt AGw Kolonii)

godz. 12.45 Efektywność sponsoringu sportowego-niekonwencjonalnej formy reklamy (Konrad Pudło - dyrektor ds. Nowych Przedsięwzięć Expert Monitor)

godz. 13.30 Przerwa

godz. 14.10 Sportowiec - lider, jak sobie z tym poradzić (prof. dr hab. Henryk Mruk - Katedra Strategii Marketingowych AE Poznań)

godz. 14.40 "Sam nauczyłem się marketingu" (Robert Korzeniowski)

godz. 15.40 Zarządzanie i marketing w klubach sportowych: Groclin Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski (Artur Kolanowski - firma Inter Groclin Auto SA) i Top Secret Włókniarz Częstochowa (Marian Maślanka - prezes Włókniarza Częstochowa)

godz. 16.50 "Parę słów na zakończenie" (Tomasz Redwan)

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.