Zawisza najbardziej medialnym zespołem I ligi. Wartość 10 mln

Klub z Bydgoszczy wyprzedził w rankingu medialności innego ekstraklasowego spadkowicza, GKS Bełchatów. Tak wynika z badania "Polska Piłka" przygotowywanego cyklicznie przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów"

To wynik z lipca, na podstawie monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych oraz wybranych stron internetowych.

Najbardziej medialnym zespołem I ligi okazał się Zawisza. Razem z GKS Bełchatów jako jedyny przekroczył barierę tysiąca publikacji. Na temat Zawiszy pojawiło się ponad 1,3 tys. materiałów, a wynik GKS był nieznacznie wyższy od tysiąca doniesień.

Zainteresowanie mediów klubami I ligi przynosi korzyści. Badanie "Polska Piłka" zawiera także dane na temat ekwiwalentu reklamowego (AVE). Wskaźnik ten określa wartość informacji medialnych. Na tej podstawie można oszacować, ile pieniędzy należałoby wydać, aby zapłacić za artykuły publikowane na temat poszczególnych zespołów. W lipcu łączna wartość AVE dla materiałów związanych z bydgoskim klubem wyniosła niespełna 10,1 mln zł.

Wśród najbardziej medialnych zespołów I ligi trzecie miejsce zajęła Arka Gdynia. W pierwszej dziesiątce najbardziej medialnych klubów I ligi nie znalazł się żaden z tegorocznych beniaminków. Najwyżej sklasyfikowanym zespołem, który awansował do I ligi, było Zagłębie Sosnowiec. Drużyna zajęła jedenaste miejsce. W analizowanych tytułach prasowych i portalach internetowych na jej temat pojawiło się blisko 600 doniesień.

Spośród klubów I ligi najniżej wycenione zostały publikacje, w których pojawiały się informacje związane z Bytovią Bytów. Ich wartość nieznacznie przekroczyła 1,3 mln zł.

Jesteś kibicem z Bydgoszczy? Dyskutuj i dołącz do nas na Facebooku Sport.pl Bydgoszcz

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.