Świat się kończy, tradycja umiera. Barcelona będzie miała zupełnie najnormalniejszego sponsora na koszulkach

Proces odchodzenia od czystości klubowego trykotu następował powoli i stopniowo, ale koniec i tak łatwy był do przewidzenia.

Jeszcze nie tak dawno temu, na klubowych, pasiastych koszulkach Barcelony widniało tylko logo klubu. Pierwszy wyłom był szlachetny - pustkę wypełnił piękny i szlachetny napis UNICEF. Od 2011 roku koszulki katalońskiego klubu zdobiła reklama Qatar Foundation - fundacja, to jeszcze wciąż brzmi dumniej, od dowolnej nazwy komercyjnej firmy.

Niestety, wszystko się musi kiedyś skończyć, a pieniędzy w klubowej kasie ubywa. Dziennik "El Mundo Deportivo" dotarł do wzoru koszulek na przyszły sezon. I tam mała zmiana. Qatar się zgadza, ale fundację zastąpiły linię lotnicze. Za 6-letnią umowę Barca zainkasuje 170 mln euro.

Nowe stroje BarcelonyNowe stroje Barcelony fot.

Nie, nie chodzi nam o to, że kogokolwiek z władz Barcelony należy za to potępić. Po prostu trochę nam szkoda. Wiecie, "against modern football" i inne tego typu ruchy mają troszkę racji. Bo to ładna tradycja była.

PS. A poza tym uważamy, że gradient jest paskudny.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.