Debata o strojach kadry zatacza coraz szersze kręgi

Brakuje już chyba tylko wypowiedzi premiera.
Debata o strojach kadry Brakuje już chyba tylko wypowiedzi premiera. PZPN z braku godła na nowych strojach kadry tłumaczy się nie dość logicznie; tymczasem naciski sprzeciwu z różnych stron stają się coraz mocniejsze. W kwestii nowych strojów kadry wypowiedzieli się już dziennikarze i kibice na licznych forach, wypowiedział się kapitan reprezentacji, a jej bramkarz, w jakże odmiennym tonie, bagatelizował kontrowersje. Oczywiście głównym tematem sporu jest brak godła. Z braku orzełka na nowych koszulkach próbował już wytłumaczyć się nawet sam główny winowajca - PZPN, zrobił to jednak z właściwym sobie brakiem szacunku dla elementarnych zasad logiki. Związek tłumaczy się, że za logotypem związku zamiast godła opowiedzieli się sami kibice: - W badaniu opinii na temat wizerunku PZPN udział wzięło 2248 osób. Najliczniej reprezentowani byli kibice, rekrutowani do badań z grupy osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły bilet na mecz reprezentacji Polski. Zdecydowana większość respondentów pozytywnie oceniła nowe logotypy Związku i reprezentacji. Nowy logotyp reprezentacji bardzo dobrze i dobrze ocenia 60 proc. kibiców, 74 proc. przedstawicieli mediów i 67 proc. osób z innych środowisk.

W kwestii nowych strojów wypowiedzieli się już dziennikarze i kibice na licznych forach, także i czytelniczki Ciach na blogach nandos, roof, lechowej13, wypowiedział się kapitan reprezentacji, a jej bramkarz, w jakże odmiennym tonie bagatelizował kontrowersje. Oczywiście głównym tematem sporu jest brak godła. Choć i o estetyczny walorach nowej produkcji NIKE można by podyskutować. Zwłaszcza w kontekście i've seen it before...

Koszulka Turcji

Z braku orzełka na nowych koszulkach próbował już wytłumaczyć się nawet sam główny winowajca - PZPN, zrobił to jednak z właściwym sobie brakiem szacunku dla elementarnych zasad logiki. Związek tłumaczy się, że za logotypem związku zamiast godła opowiedzieli się sami kibice:

W badaniu opinii na temat wizerunku PZPN udział wzięło 2248 osób. Najliczniej reprezentowani byli kibice, rekrutowani do badań z grupy osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły bilet na mecz reprezentacji Polski. Zdecydowana większość respondentów pozytywnie oceniła nowe logotypy Związku i reprezentacji. Nowy logotyp reprezentacji bardzo dobrze i dobrze ocenia 60% kibiców, 74% przedstawicieli mediów i 67 % osób z innych środowisk.

Tak więc, drogi PZPN, z faktu, że ktoś polubił nową rzecz, nie wynika jeszcze fakt, że przestał lubić starą. Na przykład: 86% kibiców Manchesteru pozytywnie ocenia transfer Davida de Gei. Wniosek: Na Old Trafford nie tęsknią już za van der Sarem. Taaaa...

Skoro związek nie potrafi tłumaczyć się sam, spróbujmy zostać jego adwokatem. Faktycznie, można pójść drogą Szczęsnego i tłumaczyć, że inne federacje też tak mają. Znani z umiłowania tradycji Anglicy biegają po boiskach w czymś takim:

Koszulka Anglii

A na przykład koszulki Włochów wyglądają tak:

Italia

Problem z tego typu tłumaczeniami jest taki, że po pierwsze: i tak większość krajów wybiera tradycję (w tym wypadku tradycję godła związków piłkarskich), po drugie - w we wszystkich tych przypadkach w godła federacji piłkarskich jakoś wpisane są symbole narodowe (flaga Włoch, angielskie lwy). Nowe logo PZPN jest zaś takie jakieś dziwne. Trzeba poświęcić trochę uwagi, aby w tym esie floresie dopatrzeć się orła.

Logo PZPN

 

Tak czy owak, martwi nas niepotrzebna kontrowersja, kadra potrzebuje spokoju, a nie ogólnopolskiego sporu o godło. Z jednej strony cieszymy się więc, że, jak mówi Wojtek, nowe stroje są wygodne i lekkie, z drugiej ganimy pomysłodawców tego całego przedsięwzięcia. I przede wszystkim pytamy: po co to wszystko?