Sport.pl

Dni Marketingu Sportowego. Dlaczego polskie kluby nie potrafią znaleźć sponsora?

Tylko nieliczne polskie organizacje sportowe radzą sobie w pozyskiwaniu sponsorów, reszta od wielu lat nie potrafi przekonać do siebie potencjalnych inwestorów. Problem tkwi w wynikach, popularności dyscypliny czy braku kompetencji osób zarządzających? Odpowiedź na te pytania poznamy podczas Dni Marketingu Sportowego, które w czwartek rozpoczną się w Warszawie.
Jednym z najczęściej używanych argumentów, tłumaczących małe zainteresowanie sponsorów danym klubem, jest brak odnoszonych sukcesów sportowych przez drużynę. Czy rzeczywiście słabe wyniki drużyny są główną przyczyną trudności w znalezieniu odpowiedniego sponsora?

Kluby często, już na samym starcie procesu pozyskiwania sponsorów, skazują się na niepowodzenie. Bez dobrze sprecyzowanego planu działania i skrupulatnie opracowanej strategii, nie są w stanie zainteresować potencjalnego sponsora swoją ofertą.

Bazowanie na odgórnych decyzjach, które w wielu przypadkach sprawiają, że sponsoring nie wpisuje się w strategie klubu, prowadzą do złej wyceny pakietów przez klub i często przeszacowania wartości świadczeń jakie może on zaoferować potencjalnemu sponsorowi.

Jakimi kryteriami kierować się przy szacowaniu wartości pakietów sponsorskich? Jak wycenić projekt, wydarzenie oraz organizację sportową, aby liczby przedstawiały ich realną wartość i nie odstraszyły sponsora? Odpowiedzi na te pytania udzieli, podczas XIII Dni Marketingu Sportowego, Joel Seymour - Hyde - szef działu EMEI w Octagonie - jednej z najbardziej znanych światowych agencji sponsoringowych.

Zdobywanie sponsora to skomplikowany proces, który wymaga czasu i wysiłku - dobra oferta i właściwe oszacowanie swoich pakietów to dopiero początek drogi do sukcesu. Jak zainteresować nią sponsora? Jak umiejętnie prowadzić negocjacje, aby nawiązać długofalową współpracę? Na te pytania, drugiego dnia konferencji, odpowie Krzysztof Kropielnicki z brytyjskiego SPORTCAL.

Już w czwartek 12 marca w Centrum Olimpijskim w Warszawie rozpoczną się XIII Dni Marketingu Sportowego - coroczne, międzynarodowe spotkanie sportu i biznesu gromadzące najlepszych fachowców oraz kluczowe osoby w branży biznesu sportowego z Polski i zagranicy.

Więcej o XIII Dniach Marketingu Sportowego na stronie http://dms.sportwin.pl lub pod numerem infolinii: 508 670 310

Komentarze (1)
Dni Marketingu Sportowego. Dlaczego polskie kluby nie potrafią znaleźć sponsora?
Zaloguj się
  • surebetypl

    Oceniono 2 razy 2

    Problem tkwi w tym, że najlepsze propozycje mogą złożyć firmy związana z branżą sportową. Mam tu na myśli głównie bukmacherów. To stawia (zbyt) wysoko poprzeczkę innym reklamodawcom, a apetyt klubów też przez to jest (zbyt) wygórowany.

    Bo oferta takiego zagranicznego bukmachera jest powiedzmy 10x większa niż każdej innej firmy. A miejsce na koszulce takiej samej wielkości :)

    Dopóki prawo w PL się nie zmieni (a będzie to najwcześniej w 2016 roku moim zdaniem), finanse sportowe będą leżeć i kwiczeć...

    Pozdrawiam
    szachinista - zawodowy gracz zakładów bukmacherskich

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX