Zawodnicy i zawodniczki, którzy mają ten sam numer koszulki, będą z dumą nosić swoje nazwiska na koszulkach podczas finałów Ligi Narodów (VNL) 2021, które odbędą się 25 i 27 czerwca 2021. Te specjalnej edycji Koszulki będą noszone podczas finałów, aby podkreślić, jak sport siatkarski, zawodnicy i kibice starają się walczyć z nierównością płciową, która jest częstym zjawiskiem w świecie sportu.
Pierwsze trzy pary zawodników, które zostały potwierdzone jako ambasadorzy Equal Jersey, to: Lauren Carlini (USA) i Facundo Conte (Argentyna) dzielący nr 7, Natalia Goncharova (Rosja) i Wallace de Souza (Brazylia) dzielący nr 8, oraz Eda Erdem (Turcja i Nimir Abdel-Aziz (Holandia) dzielący nr 14.
Choć zasady w sporcie są często takie same dla wszystkich graczy, nadal istnieje ogromna dysproporcja między płciami w sporcie, której należy się przeciwstawić. Celem siatkówki jest promowanie równych szans w świecie sportu, w którym sportowcy otrzymują takie same nagrody pieniężne i generują taką samą oglądalność niezależnie od płci. Volleyball World zdaje sobie sprawę z tego, że zawsze jest miejsce na poprawę. Dlatego właśnie sport siatkarski, poprzez inicjatywę Equal Jersey, ma na celu poprawę tej sytuacji i zdobycie kolejnego punktu dla równości płci.
- Volleyball World jest dumny z tego, że jest wiodącym propagatorem równości płci w sporcie. Równość płci i inkluzywność są wpisane w DNA siatkówki i zawsze będziemy odmawiać godzenia się na status quo - powiedział Finn Taylor, Dyrektor Generalny Volleyball World.
- Siatkówka to sport, w którym na poziomie międzynarodowym kobiety i mężczyźni rywalizują na równych zasadach, z równymi szansami, równą płacą i równą uwagą. Musimy jednak zrobić więcej, aby być liderem w tej kwestii, pokazując kulturę siatkówki opartą na inkluzywności i równości w nowy i innowacyjny sposób, aby zachęcić do podejmowania większych działań w całym świecie sportu - dodał Taylor.
- Rozpoczynając kampanię Equal Jersey, chcemy pokazać, że siatkówka jest uniwersalna. Łączy ludzi, a zawodnicy i kibice wiernie wspierają wszystkich, broniąc równości, różnorodności i inkluzywności, widząc ja jako nieograniczoną siłę - podkreślił Dyrektor Volleyball World.
Projekt Equal Jersey jest częścią szerszej kampanii nowego pozycjonowania marki i tożsamości wizualnej Volleyball World, która ma na celu zwiększenie globalnej atrakcyjności siatkówki i pokazanie, że jest to sport jak żaden inny. Nowa marka zostanie powołana do życia poprzez szereg kampanii w mediach cyfrowych i społecznościowych, które będą angażować ambasadorów graczy i będą prowadzone w okresie poprzedzającym igrzyska olimpijskie w Tokio.