To TE błędy odbierają ci przyjemność z biegania. Jeśli to robisz, odpuść. Czerp radość z każdego kilometra

Bieganie jest na chwilę obecną jedną z bardziej popularnych aktywności fizycznych. Mnóstwo ludzi popełnia kilka błędów, które odbierają przyjemność z treningu. Zobacz jakie to błędy.

Zanim zaczniesz biegać, albo jeśli już biegasz i często się irytujesz, to najprawdopodobniej z tych kilku powodów.

zmęczony biegacz, bieganie, wysiłekzmęczony biegacz, bieganie, wysiłek Fot. Shutterstock Fot. Shutterstock

1. Biegasz za często

Musisz zapamiętać, że tak naprawdę to ile biegasz zależy od celu, który chcesz osiągnąć. Życiówka na maratonie, zrzucenie zbędnych kilogramów czy może po prostu zwykła frajda w ciągu dnia. Należy pamiętać jednak, że bez względu na to jaka jest odpowiedź, trzeba zachować umiar. Zbyt częste treningi mogą doprowadzić do kontuzji, zmęczenia nie tylko fizycznego, ale też psychicznego. Bieg to zasadniczo bardzo prosty ruch, a nasz organizm potrzebuje różnorodności. Wobec tego wybierz dodatkowo jakąś inną formę aktywności. Chociażby jazda na rowerze, basen czy po prostu zwykły stretching. Urozmaić sobie biegowe aktywności!

shutterstock.com

2. Zbyt wysokie ambicje i brak cierpliwości

Pamiętaj o tym, że największy skarb jaki posiadasz to twój organizm. Najważniejszą rzeczą jaką powinieneś robić, to słuchać swojego ciała i tego, jak reaguje na wysiłek. Często organizm wysyła sygnały, że jest przemęczony. Czasami stawy odmawiają posłuszeństwa, albo po prostu trening nie jest dostosowany odpowiednio do twoich możliwości. Dawkuj sobie wysiłek. Stawiaj cele, które są realne do zrealizowania. Nigdy nie schudniesz 5 kilogramów po dwóch treningach, ani po tygodniu trenowania nie przebiegniesz 5 kilometrów poniżej 15 minut. Na wszystko przyjdzie czas, wrzuć na luz i czerp radość z biegania.

KobietaKobieta Shutterstock Shutterstock

3. Zwolnij - biegasz za szybko

Jeżeli ktoś rzeczywiście decyduje się na bieganie, to bardzo często popełnia jeden z najczęstszych błędów. Biega tak szybko, że nie jest w stanie biec przez kilka dobrych minut. Szybko łapie zadyszkę i szybko też odpuszcza. Pamiętaj, że bieganie to nie sprawdzian, ani żaden egzamin. Na samym początku biegnij truchtem, bardzo wolnym truchtem. Nikt cię nie goni!

Fot. shutterstock.com

4. Objadasz się przed treningiem, albo biegasz na czczo

Pamiętaj o tym, że nie należy objadać się przed samym treningiem. Organizm potrzebuje czasu na trawienie. Zjedz coś lekkiego i pożywnego. Pamiętaj również, że nie należy biegać na czczo. W tym przypadku organizm potrzebuje energii do tego, żeby pokonywać kilometry. W przeciwnym razie nie będziesz miał siły na jakąkolwiek aktywność fizyczną.

Radni po raz pierwszy będą obradować zdalnie.Radni po raz pierwszy będą obradować zdalnie. AGNIESZKA SADOWSKA AGNIESZKA SADOWSKA

5. Muszę, bo chcę się pochwalić ile przebiegłem

Chcesz się pochwalić? To od razu zmień podejście. Nie liczą się udostępnienia dystansów Endomondo na Facebooku. Pamiętaj, że biegasz dla siebie i dla własnej przyjemności. To ty czerpiesz z tego radość i daj sobie tej radości w możliwie jak największej dawce. Dystanse, czas i selfie zachowaj dla siebie, archiwizuj, analizuj, wyciągaj wnioski i bądź lepszy, ale dla siebie, a nie dla znajomych.

PolskaBiega InstagramPolskaBiega Instagram tomrep

WIĘCEJ PODOBNYCH HISTORII ZNAJDZIESZ  TUTAJ

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.