Truskawki. Na co zwrócić uwagę przy kupnie i jak przygotować? [PRZEPISY I PORADY]

Zaczął się okres, podczas którego na każdym kroku można zobaczyć stoiska z pięknymi i czerwonymi truskawkami. Warto zatem wiedzieć, jak wybrać truskawki i w jaki sposób wykorzystać w daniach dla biegaczy.

Dlaczego warto je jeść?

Mało kto wie, że truskawka zawiera więcej witaminy C niż np. cytryna. Warto nadmienić, że witamina ta odpowiedzialna jest za usuwanie nadmiaru cholesterolu. Ponadto posiada właściwości bakteriobójcze i wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych. Żeby było mało, to chroni przed anemią i oczyszcza organizm.

Truskawki to przede wszystkim skarbnica takich witamin jak: A, B1, B2 i C. Oprócz tego owoce te odpowiedzialne są za dotlenienie krwi. Tak naprawdę regularne spożywanie truskawek uzupełni niedobory makro i mikroelementów oraz dostarczy odpowiednią dawkę wapnia, fosforu, żelaza i magnezu.

Po intensywnych treningach chcemy uzupełnić węglowodany, później przychodzi czas na białko. Posiłek spożywany po treningu powinien być bogaty właśnie w wymienione substancje. A jak wiadomo, truskawki dostarczają niezbędnych mikro i makroelementów. I spełniają potreningowe wymagania.

Na co zwrócić uwagę przy kupnie truskawek?

1. Naturalne truskawki nie są przerośnięte, mają piękny czerwony kolor i intensywnie pachną. Wobec tego te ogromne i o dziwnych kształtach owoce są najprawdopodobniej naszpikowane chemią.

2. Przy kupnie truskawek zapytaj sprzedawcę czy są uprawiane w Polsce. Wiadomo, że sprzedawca może kłamać. Ale jak to się mówi: Kto pyta, nie błądzi.

3. Warto zwrócić uwagę na kolor szypułki. Te naturalne powinny mieć mocno zielony kolor.

PRZEPISY:

1. Smoothie dobry na wszystko

Koktajl z kaszy jaglanejKoktajl z kaszy jaglanej Fitmom.pl Fitmom.pl

Wszystko należy razem zblendować.

2. Owsianka z owocami

Koniecznie zjedz rano!Koniecznie zjedz rano! fot. Shutterstock fot. Shutterstock

Truskawki można przygotować również razem z płatkami owsianymi. Wystarczy ugotować płatki (na mleku lub wodzie), a do nich dodać świeże i soczyste truskawki w towarzystwie innych sezonowych rarytasów.

3. Naleśniki z truskawkami według Przemysława Ignaszewskiego

PolskaBiegaPolskaBiega VegeneratBiegowy VegeneratBiegowy

PRZEPIS:

NALEŚNIKI

- 1 szklanki  mąki pszennej,

- 3/4 szklanki mleka roślinnego,

- sok z 1 cytryny,

- skórka otarta z 1 cytryny,

- 1 łyżka syropu daktylowego,

- szczypta soli,

- odrobina oleju z pestek winogron (do ciasta) i kokosowego (do smażenia).

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i smażymy pojedynczo naleśniki na oleju kokosowym.

TOFU:

- 1 kostka tofu naturalnego,

- 1/3 szklanki mleka,

- sok z 1 cytryny,

- odrobina ekstraktu cytrynowego,

- substancja słodząca - zgodnie z upodobaniami.

Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy na gładki kremowy serek.

Możemy tworzyć własną kompozycję. To od was zależy, jak podacie smaczne naleśniki.

PolskaBiega InstagramPolskaBiega Instagram tomrep

WIĘCEJ PODOBNYCH HISTORII ZNAJDZIESZ  TUTAJ

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.