Pierwszy start w imprezie biegowej, sprawdź o czym musisz pamiętać

Pierwszy start w imprezie biegowej często wiąże się ze stresem. Oprócz przygotowania fizycznego, bardzo ważna jest organizacja okołostartowa. Jest kilka rzeczy, o których zawsze musisz pamiętać.

Za nim zapiszesz się na konkretny bieg, pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu fizycznym. Podejmuj tylko świadome decyzję, na linii startu musisz być pewny/-a że jesteś w stanie pokonać bez problemu dany dystans. Zacznij od startów na 5 km, potem sprawdź się na dyszce. Maraton zostaw sobie na później.

Niezależnie od dystansu, są pewne ogólne zasady, które sprawdzą się u każdego. Z czasem zachowania okołostartowe i całą logistykę będziesz mieć we krwi. Nie bój się pytać, każdy kiedyś zaczynał.

  • sprawdź termin odbioru pakietów, jeśli jest możliwość odebrania go w dniu startu przyjedź na miejsce odpowiednio wcześniej,
  • przygotuj sobie wszystkie rzeczy, które chcesz zabrać ze sobą na zawody dzień wcześniej,
  • zabierz ze sobą: buty do biegania, strój startowy, dresy, numer, agrafki, wodę do picia,
  • w dniu startu zjedz lekkie śniadanie na 2 godziny przed biegiem,
  • na miejscu bądź co najmniej 40 min. wcześniej. Przed biegiem musisz zostawić rzeczy w depozycie i zlokalizować miejsce startu. Lepiej mieć zapas czasu, niż jego brak,
  • ubierz się lekko, tak żeby nic nie krepowało ruchów. Przy słonecznej jesiennej pogodzie i 15 st. wystarczą krótkie spodenki + t-shirt. Na trasie z pewnością nie zmarzniesz,
  • nie zabieraj ze sobą na trasę zbędnych rzeczy po kilku kilometrach docenisz, że nie tracisz sił na dźwiganie niepotrzebnego bagażu,
  • pamiętaj o przypięciu numeru startowego – bez niego nie zostaniesz sklasyfikowany! Jeśli pomiar jest mierzony za pomocą czipów, koniecznie zamontuj go do buta już w domu.
  • zrób krótką rozgrzewkę! Wystarczy 10 min. truchtu + kilka dynamicznych ćwiczeń, takich jak: wymachy nóg, krążenia rąk, bioder, skip A, C. Przygotuj organizm do wysiłku.
  • ustaw się w wyznaczonej strefie. Jeśli nie czujesz się na siłach nie zajmuj miejsca obok elity. Nie utrudniaj biegu szybszym od siebie.
  • nie zaczynaj zbyt szybko, dostosuj tempo do poziomu wytrenowania. Na bicie rekordów przyjdzie jeszcze czas!
  • po biegu zmień mokre rzeczy na suche (to szczególnie ważne w okresie jesienno -zimowym),
  • zjedz coś energetycznego, uzupełnij energię po biegu.
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.