Wspólne treningi w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdyni i Poznaniu

Jeszcze przez trzy weekendy o 10 rano trenerzy zapraszają na biegowe ścieżki w pięciu miastach Polski, w ramach Polska Biega z Garnierem. W zajęciach może wziąć udział każdy bez względu na wiek, płeć, czy umiejętności. Przeczytaj jak było 21 i 28 maja.

Trwające dwie godziny treningi są bezpłatne. Trenerzy dopasowują program zajęć do poziomu ich uczestników. Nasi trenerzy podsumowują treningi z 21 i 28 maja:

POZNAŃ

21 maja: - Maj pokazuje już swoje działkowe i grillowe oblicze. Stąd jak przypuszczałem frekwencja mniejsza... zaczynają się rodzinne wyjazdy za miasto. Przyszło 11 osób. Ale najwytrwalsi marzący o formie przyszli i zrobiliśmy kolejny wartościowy trening - mówi Artur Kujawiński, prowadzący treningi Polska Biega z Garnierem nad poznańską Maltą. - Zrobiliśmy 7 kilometrów, w tym - przebieżki. Ten nowy element spodobał się uczestnikom i był pewnego rodzaju urozmaiceniem i odmuleniem od tradycyjnego monotonnego biegu. Na kolejne spotkanie przygotowałem wyzwanie dla podopiecznych, przebiegniemy w sumie 12 km! Są przygotowani i dadzą radę - dodaje.

28 maja: - Na treningu znowu mało osób, sezon działkowy i grillowy już w pełni... Ale przyszli najbardziej ambitni. Pokonaliśmy pętlę 7-kilometrową, chwila na spokojne uzupełnienie płynów i ruszyliśmy na drugą pętlę 5-kilometrową. W sumie pokonaliśmy 12 kilometrów! To już naprawdę spory dystans! - opowiada Artur. - Osoby, które wcześniej po 2-3 kilometrach potrzebowały chociaż krótkiej przerwy, teraz spokojnie przebiegają 7 kilometrów z uśmiechem na twarzy bez zatrzymywania się.

Artur Kujawiński zaprasza na kolejne sesje treningowe: Kiedy? 11.06 o godz. 10, 18.06 o godz. 16, 25.06 godz. 10 Gdzie? Na Polanę Harcerzy nad Maltą (przy Pomniku Harcerza). UWAGA: W najbliższy weekend nie będzie treningu w Poznaniu. Ta sesja odbędzie się 25 czerwca!

WARSZAWA

21 maja: Na szóstym wspólnym treningu w Warszawie pojawiło się siedem osób, w tym cztery nowe. - Ostatni trening był podzielony - 50 minut biegu ciągłego: grupa zaawansowana i ta, która pojawiła się pierwszy raz realizowały podobne zadania treningowe, zróznicowałam jednak tempo - mówi trenerka prowadząca warszawskie zajęcia. - Biegacze poznali sposoby biegania na pętlach ze zmienną intensywnością biegu (MZB i DZB czyli mała i duza zabawa biegowa). Poruszaliśmy się po pętli, spotykajac się na każdym okrążeniu. Udało się zrealizować zaplanowane na ten dzień biegi wahadłowe, w celu poprawienia wytrzymałości szybkościowej. Była też solidna dawka stretchingu z wprowadzeniem kolejnych bardziej zaawansowanych ćwiczeń - dodaje Ania Kopiczko.

28 maja: - Na sobotni trening przyszło 9 osób. Standardowo zaczęliśmy od biegu ciągłego - 1 godzina. Druga część treningu to głównie siła biegowa - podbiegi w formie wahadłowej oraz na koniec fartlek - metodą piramidową i stretching.

Anna Kopiczko poprowadzi następne treningi w Warszawie: Kiedy? 4.06, 11.06 i 18.06 o godzinie 10 Gdzie? Zbiórka przy bramie głównej Akademii Wychowania Fizycznego u zbiegu ulic Marymonckiej i Alei Zjednoczenia.

KRAKÓW

21 maja: - Ostatni trening przeprowadziliśmy na dwa fronty. Biegaliśmy w dwóch miejscach - w Lesie Wolskim i na Błoniach - relacjonuje Rafał Krzemień. - Pierwszą - dwunastoosobową grupę zabrałem na trening w lesie, aby mogli przymierzyć się do akcentów w biegu górskim, przede wszystkim podbiegów dłuższych, łagodnych, krótszych i ostrzejszych, a także podejść bardzo stromych na odcinkach, gdzie raczej ciężko biec. Ta grupa była zaawansowana, daliśmy czadu i było ok. Druga grupa tym razem została na Błoniach i z Kamilem - moim zawodnikiem biegali tradycyjnie kółeczka. Szkoda, że nie mamy wszyscy takich samych koszulek - fajnie byśmy wyglądali.

28 maja: - Sobotni trening rozegrany został w aurze jesienno-wiosennej, przy padającym obficie deszczu. Dzieci odesłałem do samochodów, a my w parę osób - niezważających na pogodę bohaterów przebiegliśmy żwawo dwa kółka (7 km) i zrobiliśmy pod kasztanem o najbujniejszej koronie gimnastykę oraz 6 przebieżek po 100 m. Umówiliśmy się na przyszłą sobotę - myślę, że pogoda dopisze - opowiada Rafał.

Rafał Krzemień zaprasza na krakowską ścieżkę: Kiedy? 4.06, 11.06,18.06 i 25.06 o godzinie 10 Gdzie? Na Błoniach Krakowskich przy skale Papieskiej.

WROCŁAW

21 maja: Nasz apel wyraźnie poskutkował i na treningu pojawiło się 6 osób! Pięciu mężczyzn w różnych kategoriach wiekowych od 20 do 50 lat i jedna dziewczyna. - Trening rozpoczęliśmy od rozgrzewki, później przebiegliśmy ok 6,5 km, następnie zrobiliśmy rozciąganie i siłę biegową (skipy A, C i wieloskoki 3 x 20 m) i na koniec około kilometrowy powrót w truchcie na miejsce zbiórki z dwoma przyspieszeniami - opowiada o treningu Marcin Chodor. - Wśród trenujących pojawił się Paweł Jach - biegający z wózkiem tata Maćka, który organizował bieg w następną niedzielę we Wrocławiu.

28 maja: - W ostatnim treningu wzięły udział 3 osoby - dwóch stałych bywalców oraz jedna nowa Pani. Niestety padał deszcz (stąd pewnie gorsza frekwencja).

Mariusz Chodor zaprasza: Kiedy? 4.06, 11.06 i 18.06 o godzinie 10 Gdzie? Zbiórka przy wejściu do Parku Szczytnickiego, przy ul. Kochanowskiego na skrzyżowaniu z ul. Różyckiego i ul. Parkową zaraz przy Moście Szczytnickim.

GDYNIA

Następne treningi z Piotrem Suchenią odbędą się: Kiedy? 5.06, 12.06, 19.06 i 25.06 o godzinie 10 Gdzie? Na Polance Redłowskiej.

Zapraszamy na kolejne treningi. Prowadzący odpowiedzą na wasze pytania, doradzą wam jak poprawiać technikę, jak przygotować sobie plan treningowy, jak uniknąć kontuzji i jak się zmotywować do biegania.

Dołącz do nas na Facebooku