Na pierwszy rzut oka spodobał mi się ich design, bardzo głęboka biel, z czarno pomarańczowymi wstawkami. But wykonany bardzo starannie i dokładnie, szczegółowo dopracowany każdy detal, od góry do dołu dominują najwyższej jakości materiały - rzucają się w oczy i na pewno nie da się przejść obok nich obojętnie.
Buty adidas adiSTAR Ride 4 - świeżo po rozpakowaniu Zbigniew Kusik
Buty świeżo po rozpakowaniu
Dane techniczne i budowa
But oferuje znane technologie firmy adidas:
. adiPRENE? dla większego komfortu i sprężystości w okolicach pięty; . adiPRENE? + dla dynamicznej sprężystości w przedniej części stopy; . ForMotion? dla kontroli ruchów i optymalnej adaptacji w terenie; . Continental? gumowa podeszwa dla maksymalnej przyczepności do terenu w każdych warunkach; . miejsce na sensor miCoach;
Waga - 335 g (rozmiar 10) zatem, w tej klasie podobna do konkurencji. But jest naszpikowany chyba wszystkimi możliwymi technologiami jakie oferuje adidas. Siateczka tworząca cholewkę wygląda na solidną, zaawansowaną technologicznie o dużych oczkach, dzięki których mamy wzorową wentylację stopy, dosłownie czuć powiew powietrza. Delikatna i miękka wkładka, doskonale dopasowująca się do kształtu stopy, sprawia, iż czujemy jakby były one stworzone właśnie dla nas. Do wewnętrznej wyściółki zastosowano geofit+, jest to materiał niesamowicie delikatny, minimalizuje podrażnienia i zapewnia wygodne i bezpieczne dopasowanie do stopy. Dla bezpieczeństwa zastosowano bardzo dużo elementów odblaskowych, butów praktycznie nie da się nie zauważyć, w dzień jak i w nocy lśnią na nogach. Są kompatybilne z miCoach zaprojektowanym przez firmę adidas, będącym kompleksowym systemem treningowym. Nie jest to "skromny" but do biegania.
Buty adidas adiSTAR Ride 4 - siateczka odpowiadająca za bardzo dobrą wentylację Zbigniew Kusik
Siateczka odpowiedzialna za wentylację. Fot. Zbigniew Kusik
Wewnętrzna wyściółka geofit+ . Fot. Zbigniew Kusik
Pierwsze wrażenia z trasy
Zacznijmy od sznurowadeł - są miękkie, elastyczne, dobrze się zaciskają, co gwarantuje skuteczność wiązania. Nie wiem jak się trzymają na klasycznym wiązaniu, bo z przyzwyczajenia zawsze robię to na dwa razy, tak czy inaczej nie ma z nimi większych problemów. Dodatkowo zastosowano technologię "active FORMOTION", która stabilizuje wiązanie buta w czasie uderzenia pięty. Wyściółka geofit+ sprawuje się rewelacyjnie, but otacza całą stopę, która czuje się w nim bardzo komfortowo. Ważną informacją dla ludzi z wrażliwymi stopami jest to, że niezależnie od długości biegu i ilości godzin z butami na nogach, możemy zapomnieć o obtarciach, podrażnieniach, pęcherzach czy odciskach. Przednia część stopy została osłonięta paskiem ochronnym. Pełni funkcję ochronną dla przedniej części stopy przed uderzeniami.
Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie miękkość i amortyzacja śródstopia, do której użyto pianki adiprene+. W tylnej części występuje pianka adiprene, która wraz z systemem Formotion odpowiada za "lądowanie". Pięta nie należy do typu bardzo miękkich i początkowo miałem dziwne wrażenie, jakby się rozdwajała, pracowała oddzielnie. Dzieje się tak dlatego, że podeszwa pod piętą została oddzielona od reszty pianki i umieszczona na ruchomych płytkach, które rozchodząc się między sobą rozpraszają energię uderzenia piętą o podłoże. Zastosowanie tego elementu po zewnętrznej stronie buta sprawia, że stopa zawsze ustawia się w podobnym, prostym położeniu. Stabilność zapewnia "Torsion System" czyli plastykowa płytka osadzona na środku podeszwy. Podczas biegu na nierównej powierzchni stopa nie zapada się, jest utrzymywana zawsze prosto.
Buty adidas adiSTAR Ride 4 - w podeszwie zastosowano gumę Continental. Zbiegniew Kusik Buty adidas adiSTAR Ride 4 - w podeszwie zastosowano gumę Continental.
Buty bardzo wyczuwalnie amortyzują śródstopie, pięta dosyć twarda, ale nie czułem, żeby energia wkładana w lądowanie i wybicie była tracona. Podeszwa może nie jest wyjątkowo szeroka, ale dosyć sztywna, dzięki czemu but jest stabilny i nie ma z nią problemów na twardych i płaskich nawierzchniach. Wykorzystana guma Continental oraz system adiWEAR czyli bardzo trwała, nie pozostawiająca śladów odmiana gumy, zastosowana przede wszystkim jako uzupełnienie podeszwy zewnętrznej, chroni ją przed ścieraniem i nadmiernym zużyciem. Rewelacyjna przyczepność na suchych i gładkich powierzchniach, jakiej do tej pory nie spotkałem. Dosłownie słychać jak but wgryza się w asfalt. Dodam, że podeszwa po części zbudowana jest w technologii BLOWN RUBBER czyli mieszanki gumowej wydmuchiwanej w formie podczas procesu wulkanizacji. Wydmuchiwane gumowe podeszwy w odróżnieniu od zwykłej twardej gumy charakteryzuje się mniejszą wagą, zapewnia większą zdolność utrzymania stopy we właściwej pozycji i skuteczniejszemu tłumieniu wibracji. Biegałem w nich także w czasie deszczu, przyczepność nie była już tak rewelacyjna, ale but zdał egzamin. Ciekawi mnie tylko jak podeszwa będzie działała na śniegu.
Kilka słów na zakończenie
Zastosowane w tym modelu adidasów materiały i technologie czynią, że bieg jest rzeczywiście bardziej komfortowy, bezpieczny i, mam wrażenie - szybszy. Na szczególne uznanie zasługuje podwozie buta. adiSTAR RIDE 4 zalicza się do typowego obuwia treningowego, ale nie zawiedzie na zawodach. Na pewno poczujesz się w nich komfortowo i pewnie. Przeznaczenie dla średnich i cięższych biegaczy.
Buty adidas adiSTAR Ride 4 Materiały prasowe adidas
Ocena (w skali 1-5):
. Dynamika - 4 . Trzymanie - 5 . Dopasowanie - 5 . Stabilność - 5 . Amortyzacja - 5 . Przyczepność na suchym (asfalt) - 5 . Przyczepność na mokrym (asfalt) - 4
Jedynym minusem jest to, że biały kolor bardzo szybko się brudzi. Ogólna ocena to "bardzo dobry", są to komfortowe i nie byle jakie buty do biegania.
Testował: Zbigniew Kusik - Poznański Klub Biegacza "Gira się kręci"
Więcej informacji na www.adidas.pl
Chcesz się podzielić z nami opinią o biegowym sprzęcie? Napisz recenzję i przyślij ją na polskabiega@agora.pl.
Dołącz do nas na Facebooku.