Makaron z tuńczykiem - obiad dla biegacza

Makaron jest dla biegacza produktem niemal doskonałym - zapewnia mu sporą dawkę węglowodanów, których potrzebuje po wysiłku, a w przy okazji, a może przede wszystkim jest bardzo łatwy w przygotowaniu. Ilość dodatków, którymi można go okrasić jest nieskończona!

Makaron z tuńczykiem dostarczy Ci nie tylko węglowodanów niezbędnych do uzupełnienia energii w spracowanym, zmęczonym po treningu organizmie. Tuńczyk dostarczy Ci białka (27 g na 100 g), wapnia (4 mg/100 g), magnezu (34 mg/100 g), fosforu, potasu, sodu, selenu, fluoru i żelaza, oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3. Czarne oliwki są bogate w związki mineralne - przede wszystkim fosfor, potas i żelazo, a także witaminy z grupy B, prowitaminę A oraz witaminę C i E.  Pomidory są bogactwem witaminy C, zawierają wapń, magnez, fosfor, potas i sód. Obecne są w nich związki antyoksydacyjne (neutralizują działanie wolnych rodników, powstałych w czasie wysiłku). Są bardzo cenne w walce z otyłością, cukrzycą, reumatyzmem, zapaleniem stawów, przy chorobach nerek i serca. Rukola dostarczy witamin, zwłaszcza C, B5, E, wapnia, żelaza, magnezu, fosforu i potasu, kwasów organicznych, żelaza oraz jodu przyspieszającego przemianę materii. W orzechach nerkowca obecne są wielonienasycone kwasy tłuszczowe (8,5 g na 100 g), jednonienasycone (26 g), znajdziemy w nich również witaminy: B1, B5, E, oraz minerały wapń (43 mg), żelazo (6,1 mg), magnez (273 mg), fosfor (531 mg), potas (632 mg), sód, cynk (5,4 mg), miedź (2 mg), mangan (1,7 mg) i selen (20 mg).

Co będzie nam potrzebne?

Makaron Orzechy nerkowca Oliwa z oliwek Tuńczyk Oliwki - czarne Pomidory suszone w oleju Rukola

Jak przygotować makaron z tuńczykiem?

Ugotuj makaron według przepisu podanego na opakowaniu, wrzuć razem z nim orzechy nerkowca. W międzyczasie pokrój oliwki (na połówki) i pomidory suszone. Rozdrobnij trochę tuńczyka. Gdy makaron będzie gotowy odcedź go i polej oliwą, wymieszaj na durszlaku. Wrzuć go z powrotem do garnka i dodaj pozostałe składniki - pomidory, oliwki, tuńczyka, rukolę i wymieszaj. Smacznego!

Magda Ostrowska-Dołęgowska

Dołącz do nas na Facebooku.