Smoothie - zielona, zdrowa przekąska

Smoothie to nic innego jak zmiksowany napój o gęstej konsystencji. Powstaje na bazie świeżych owoców i warzyw. Koktajl dostarcza szereg składników mineralnych i witamin. Schłodzony świetnie orzeźwia po treningu.

Kompozycja smoothie jest dowolna. Jeśli chcesz wzbogacić płyn o białko, dodaj jogurtu naturalnego lub białko konopne. Olej Lniany ułatwia wchłanianie przez organizm takich witamin jak: A, D, E, K - to właśnie te witaminy rozpuszczają się w tłuszczach. Co ważne, poszczególne składniki nie poddawane są obróbce termicznej, dzięki temu nie tracą cennych składników odżywczych.

Nasza propozycja to zielone smoothie, którego przygotowanie trwa zaledwie 15 minut.

Składniki:

  • szpinak,
  • jarmuż,
  • ananas (świeży, nie z puszki w syropie!),
  • sok z pomarańczy (świeżo wyciskany),
  • sok z limonki,
  • 1-2 łyżki oleju lnianego (w tłuszczach rozpuszczają się witaminy: A, D, E, K).

Przygotowanie:

Wszystkie składniki umyj pod bieżącą wodą. Szpinak i jarmuż zblenduj ze świeżo wyciśniętym sokiem z pomarańczy i limonki. Na końcu dodaj obranego ze skórki ananasa i zmiksuj - to składnik, który podbije słodkość koktajlu. Pamiętaj, że napój smakuje najlepiej schłodzony.


Sprawdź jakie składniki odżywcze i witaminy zawiera koktajl.

  • szpinak jest bogaty w: potas, żelazo, kwas foliowy, magnez, witamina K i C,
  • jarmuż zawiera: witamina K i C, wapń, potas, sulforafan (silny przeciwutleniacz), karotenoidy,
  • ananas dostarcza: bromelaina (działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo), mangan, żelazo, miedź,
  • pomarańcze: karotenoidy, witamina C, witaminy z grupy B,
  • olej lniany: wielonienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3 oraz omega- 6), witamina E (ma właściwości przeciwutleniające).

Zabierz swój koktajl do pracy. Wypij na śniadanie lub uzupełnij energię po treningu.

Smacznego!

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.