Omlet idealny dla biegacza! Czyli czyszczenie lodówki z resztek

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Ma być przede wszystkim zdrowo, szybko i smacznie! Domowej roboty omlet jest sycący i łatwy w przygotowaniu. Do tego dostarcza sporą dawkę energii.

Omlet to jedno z najpopularniejszych dań serwowanych na śniadanie. Wariacje tego dania mogą być różne. Wszystko zależy od tego, czy mamy apetyt na słodkie czy słone śniadanie.

omletomlet Agnieszka Kwiatkowska

Omlet to idealny sposób na  oczyszczenie lodówki z resztek.Tak właśnie powstała nasza propozycja. Nie ma obawy, że zabraknie jakiegoś produktu, to danie bardzo ekonomiczne. Tu nie ma żadnych proporcji. Jeśli masz tylko cztery oliwki, albo dwa pomidory suszone to je po prostu zużyj. Czas przygotowania to zaledwie kilkanaście minut pracy. Nie musisz być szefem kuchni, wystarczy że w domu masz jajka! To podstawowy składnik każdego omleta.

omletomlet Agnieszka Kwiatkowska

Do naszego omleta trafiły produkty, które nie zostały wykorzystane do innych dań lub właśnie kończyły termin przydatności do spożycia. 

Składniki:
Porcja na dwie osoby.

  • jajka (4 szt.)
  • cebula
  • suszone pomidory (3-4 szt.)
  • szynka (2 plasterki)
  • zielone oliwki (5-6 szt.)
  • cukinia (kawałek)
  • ser feta (kilka kosteczek)
  • szczypior
  • sól, pieprz
  • oliwa/masło do smażenia
  • pomidorki koktajlowe jako dodatek (garść)

Sposób przygotowania:

Jaja roztrzep w miseczce. Na rozgrzanej patelni podsmaż pokrojoną w kosteczkę cebulę. Cukinię zetrzyj na grubych oczkach, delikatnie posól i odstaw na ok. 2-3 min. Następnie odciśnij sok. Resztę produktów pokrój w kostkę, wg. uznania. Dodaj do jajek, wymieszaj wszystkie składniki i wylej na patelnię. Dopraw do smaku solą i świeżo mielonym pieprzem. Smaż na małym ogniu, aż jajka się zetną.

Omlet gotowy!

omletomlet Agnieszka Kwiatkowska

To jakich składników odżywczych dostarczysz w posiłku, jest w Twoich rękach! Wszystko zależy od użytych składników.

Przykładowo.

  • Zamiast szczypiorku możesz użyć natkę pietruszki, która jest dobrym źródłem m.in. żelaza i witaminy C. 
  • Jajka dostarczą białko, które jest niezbędne m.in do odbudowy mikrourazów mięśni po treningu.
  • Czerwona papryka będzie dobrym źródłem witaminy C.
  • Suszone pomidory są bogate w potasu.

Smacznego!