Kuchnia biegacza, cz. 2. Batony energetyczne i domowy izotonik

W cyklu ?Kuchnia biegacza? proponujemy Wam przepisy na dobre, zdrowe i energetyczne potrawy. Ostatnio było o przyrządzaniu makaronów, teraz czas na batony oraz zdrowy domowy izotonik.

Inspiracją dla naszego cyklu były Zdrowe Warsztaty Kulinarne. Biegaczom przyszli z pomocą: Fit&Easy (producent miksów sałat), marka Bosch, Borges (producent oliwy z oliwek) i nasza blogerka biegowo-kulinarna, Dota Szymborska, która opracowała poniższe przepisy.

Batony energetyczneBatony energetyczne fot. Marcin Hadler fot. Marcin Hadler

Batony energetyczne

Składniki dla czterech osób:

2 szklanki płatków owsianych błyskawicznych 1 szklanka maki pszennej 1/2 łyżeczki soli 1/2 łyżeczki cynamonu 1/2 szklanki posiekanych orzechów 1/2 szklanki oleju 1/2 szklanki miodu 1 jajko Bakalie: figi, słonecznik, morele, żurawina

Sposób przygotowania:

Blachę wyłożyć pergaminem, piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Zmiksować olej, miód, jajko. W drugiej misce wymieszać suche składniki. Połączyć mokre z suchym. Nie należy się przejmować tym, że wszystko bardzo się lepi. Uformować batony i ułożyć na papierze do pieczenia. Włożyć do piekarnika i piec przez około 20-25 minut, lub wyciągnąć wcześniej jak batony zbrązowieją.

Domowy izotonikDomowy izotonik fot. Marcin Hadler fot. Marcin Hadler

Domowy izotonik

Składniki:

Woda mineralna niegazowana Sól Limonki Miód naturalny

Sposób przygotowania:

Sok z limonki wyciskamy przy użyciu wyciskarki, wszystkie składniki łączymy ze sobą. I gotowe.

Smacznego!