Trenuj intensywnie - bądź szczęśliwy

Trening, w którym osiągamy, a czasami nawet przekraczamy, granice naszych fizycznych możliwości jest korzystny nie tylko dla ciała, ale także dla naszego zdrowia psychicznego - wykazały badania naukowców z Manchester Metropolitan University.

Naukowcy postanowili przebadać osoby uprawiające sport i wpływ jaki trening ma na ich samopoczucie. W ramach badania 11 osób (cenna uwaga - grupa badawcza mało reprezentatywna) zaliczyło po dwa 20-minutowe treningi o różnym obciążeniu: jeden umiarkowanie intensywny, drugi o dużej intensywności.

Po każdym treningu oceniano nastroje badanych. Okazało się, że osoby, które zaczynały od treningu średnio intensywnego nie zanotowały poprawy nastroju po takim obciążeniu. Po dokręceniu śruby w ramach intensywnych ćwiczeń nastąpiła wyraźna pozytywna zmiana nastroju.

- Takie wyniki wskazują, że zalecenie bardziej intensywnych zajęć owocuje występowaniem pozytywnego samopoczucia psychicznego u trenujących - tłumaczy Nickolas Smith z wydziału nauki i sportu w Manchester Metropolitan University.

W uproszczeniu naukowcy z Manchesteru po raz kolejny potwierdzili występowanie tzw. "runners high", czyli zdrowego "odlotu", wywołanego przez endorfiny uwolnione w związku z intensywnym treningiem - w naszym przypadku z bieganiem. Dołącz do nas na Facebooku