Trening biegacza

  • Jak biegać szybko? TURBOtrening do biegów na 5 i 10 km [WIDEO]
  • Slow jogging, czyli jak w międzyczasie spalić więcej kalorii

    Slow jogging, czyli jak w międzyczasie spalić więcej kalorii

    Hotelowy parking w Kątach Rybackich. Na środku placu między samochodami drepczą w kółko cztery kobiety. Szykujący się do odjazdu pan zaczepia "A po co cały ten slow jogging?", kobiety odpowiadają chóralnie "dla przyjemności", pan nie ustaje "ale ja się pytam po co?"; "bo zdrowiej, bo bezpieczniej"; "nie rozumiem" i odjechał... w rytmie bardziej fast, niż slow.

  • Moja pierwsza piątka!

    Moja pierwsza piątka!

    Za tydzień (25 września) startuje 38. PZU Maraton Warszawski, a wraz z nim "Bieg na Piątkę". To idealny dystans zarówno dla zaawansowanych, jak i początkujących biegaczy. Sprawdź, dlaczego warto w nim wystartować!

  • Chcesz ukończyć Tough Mudder? Trenuj z liną

    Chcesz ukończyć Tough Mudder? Trenuj z liną

    Tough Mudder to odbywające się w kilkunastu miejscach na świecie biegi przełajowe z przeszkodami. Pokonanie kilkunastokilometrowej trasy to nie lada wyzwanie, jednak jak mówi Magda Jaskółka, uczestniczka zawodów, wydarzenie to, to przede wszystkim doskonała zabawa i fantastyczna przygoda.

  • Korzyści z treningów grupowych, czyli jak druga osoba pomoże Ci w bieganiu

    Korzyści z treningów grupowych, czyli jak druga osoba pomoże Ci w bieganiu

    Samotny długodystansowiec czy biegowy gagatek. Oba określenia mogą dotyczyć nas, biegaczy. W biegowym świecie spotykamy zarówno jednych jak i drugich. Niektórzy preferują samotne treningi, ponieważ czas spędzony na treningu jest dla nich jedynym momentem dnia pozwalającym odpocząć psychicznie, pomyśleć o nadchodzącym lub mijającym dniu lub po prostu w pełni skupić się na wykonywanym treningu. Są również Ci "drudzy"...

  • Powięź. Czym jest i jaki ma wpływ podczas biegania?
  • Trenuj mądrze, a nie więcej [ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE]

    Trenuj mądrze, a nie więcej [ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE]

    Bieganie zmusza do intensywnej pracy jedynie wybrane grupy mięśniowe. Jeśli trenujesz dużo, uczestniczysz w biegach ulicznych takich jak maraton, gdzie ciało narażone jest na duże obciążenie i brak amortyzacji, wówczas niezbędny jest trening uzupełniający. Barbara Smirnow, trenerka i fizjoterapeutka z High Level Center, podpowiada jakie ćwiczenia dołożyć do swojego planu treningowego.

  • TOP 50 polskich biegaczy VOL. 2 Prezentuje Polska Biega i Spotify

    TOP 50 polskich biegaczy VOL. 2 Prezentuje Polska Biega i Spotify

    W ostatnich dwóch miesiącach, jak to na liście przebojów, nastąpiły przetasowania. Nadal jednak w muzyce do biegania królują zagraniczne gwiazdy, które zagrzewają Was do biegu, choć jest polski akcent. Przedstawiamy drugą odsłonę TOP 50 polskich przebojów wśród biegaczy. Sprawdźcie, czego najchętniej słuchaliście na Spotify w trakcie treningu w maju i czerwcu.

  • Podbiegi. Jak zbudować siłę biegową?

    Podbiegi. Jak zbudować siłę biegową?

    Do pokonywania wielu kilometrów potrzebne nam są silne mięśnie. Muszą wytrzymać trudy biegu, ale też pozwolić na zwiększenie tempa, pokonanie wzniesień i spadków terenu. Kiedy już jesteśmy zmęczeni, to nogi powinny ,,kręcić" i dać zawodnikowi możliwość przyspieszenia na finiszu oraz wtedy kiedy jest właśnie taka potrzeba. O tym po co są podbiegi pisze Jarosław Cieśla, z Biegającego Małżeństwa.

  • Czy bieganie niszczy stawy?

    Czy bieganie niszczy stawy?

    W trakcie biegu, podczas kontaktu z podłożem, na ciało działają siły stanowiące nawet czterokrotność naszej wagi. Im wyższa prędkość, tym nacisk jest większy. Naiwnością jest wierzyć, że dwa centymetry pianki umieszczonej pod piętą buta sportowego może biegacza uchronić od kontuzji. Czy zatem bieganie skazuje nas na to, że już w niedalekiej przyszłości wszyscy będziemy leczyć stawy?