Najnowsze artykuły

  • Końcowe odliczanie do startu 12. PKO Poznań Półmaratonu

    Końcowe odliczanie do startu 12. PKO Poznań Półmaratonu

    11 tysięcy zawodników na liście startowej, tablice informacyjne "Trasa biegu" na poznańskich ulicach i bilbordy w przestrzeni miejskiej to znak, że przygotowania do 12. PKO Poznań Półmaratonu wkroczyły w finalną fazę. Już w niedzielę o godzinie 10:00 barwny tłum biegaczy podejmie wyzwanie 21, 097km.

  • Shin Splints. Powracający problem biegacza
  • 12.PKO Poznań Półmaraton coraz bliżej

    12.PKO Poznań Półmaraton coraz bliżej

    To już ostatnia prosta! Już za niespełna 10 dni na linii startu pojawi się blisko 11 tysięcy zawodników, a wśród nich elita biegu, czyli pretendenci do zwycięstwa 12. PKO Poznań Półmaratonu. O pierwsze miejsce powalczą biegacze z 37 państw, jednak to zawodnicy z Polski, Kenii, Etiopii, Maroka, Ukrainy i Białorusi tworzą czołówkę biegu.

  • Biegowe święto dobra rozruszało stolicę!

    Biegowe święto dobra rozruszało stolicę!

    Tę niedzielę biegacze zapamiętają na długo! Przy pięknej słonecznej aurze blisko 13 tysięcy uczestników 14. Półmaratonu Warszawskiego pokonało 21,0975 km, przebiegając obok najpiękniejszych punktów stolicy. Zwyciężył Gilbert Masai z Kenii z imponującym czasem 01:01:43. Ważniejsze od śrubowania rekordów życiowych było jednak dobro, czynione przez uczestników. Dzięki akcji #BiegamDobrze udało się zebrać blisko 900 tysięcy złotych na cele charytatywne.

  • Ile kalorii spalimy w trakcie biegu?

    Ile kalorii spalimy w trakcie biegu?

    Wiele osób swoją biegową przygodę zaczyna, aby schudnąć i poprawić sylwetkę. Ważne jest wtedy, aby wiedzieć ile kalorii spalimy podczas biegu, jak często biegać, żeby schudnąć i jakie dystanse będą najlepsze. Bieganie to nie tylko zdrowe hobby, ale też świetny spalacz kalorii. Podpowiadamy jak biegać, żeby schudnąć.

  • Mięsień pośladkowy jako motor napędowy u biegaczy. Silny tyłek, to silny biegacz.  [7 ćwiczeń]

    Mięsień pośladkowy jako motor napędowy u biegaczy. Silny tyłek, to silny biegacz. [7 ćwiczeń]

    Przez ostatnią dekadę my trenerzy i fizjoterapeuci, mówimy głośno biegaczom, aby pracowali z corem - rdzeniem - naszym fundamentem - są to mięśnie tułowia, które wspierają i odpowiadają za każdy twój ruch. I tak wielu biegaczy dodało do treningu różne wariacje deski, które wzmacniają brzuch, prześcigają się kto wytrzyma dłużej etc. Muszę was zasmucić, ale te ćwiczenia mają niewielki wpływ na mięśnie, które otaczają miednicę. Mięśnie pośladkowe są tak często pomijane w programach siłowych biegaczy, nazywam je zapomnianym rdzeniem, a to one są największym mięśniem w naszym ciele - mięsień pośladkowy wielki - nasz motor napędowy.

  • Produkty light kontra zwykłe - czy warto je kupować?

    Produkty light kontra zwykłe - czy warto je kupować?

    Niezależnie od tego czy bieganie jest główną aktywnością fizyczną, na której się skupiamy czy unikamy jakiegokolwiek ruchu, staramy się, aby nasza dieta była odpowiednio zbilansowana i zapewniała nam nie tylko witalną, ale i szczupłą sylwetkę. Wśród całej wysokoprzetworzonej żywności, fast foodów i nie zawsze zrozumiałych dla nas składów jedzenia, znajdziemy produkty light. Czy są one czymś, po co warto sięgać?

  • Zimny prysznic dla biegaczy, dlaczego warto?

    Zimny prysznic dla biegaczy, dlaczego warto?

    Zimny prysznic, choć przez wiele osób znienawidzony, przynosi wiele korzyści. Pierwsze wrażenie kontaktu zimnej wody z ciałem nie należy do przyjemnych, ale warto ten wstręt przezwyciężyć. Zimny prysznic działa zbawiennie na nasze krążenie, układ odpornościowy i regenerację.

  • Co jeść po wieczornym treningu?
  • Suplementy dla biegacza. Kiedy i jakie są potrzebne?

    Suplementy dla biegacza. Kiedy i jakie są potrzebne?

    Regularnie biegasz, od innych biegaczy słyszysz, że przyjmują różne suplementy. Zaczynasz się zastanawiać - brać czy nie brać? Wokół popularnych preparatów witaminowych, kwasów tłuszczowych i makroelementów narosło wiele mitów. Przekonaj się, czy suplementy są dla ciebie.