To dlatego Messi jest tyle wart. Żyła złota. Ogromne wpływy do budżetu PSG

Lionel Messi wart jest swojej ceny. Argentyńczyk pobiera rocznie 35 milionów euro pensji z PSG, ale to jakie zyski przynosi klubowi jest wręcz niewiarygodne. Jak wyliczył dziennik "El Economista" w trakcie jednego roku gry, Messi wygenerował dla klubu dodatkowe 700 mln euro.

Gdy 10 sierpnia 2021 r. Lionel Messi podpisał kontrakt z Paris Saint-Germain, dla wielu było to ogromne zaskoczenie. Mało kto przypuszczał, że Argentyńczyk może opuścić FC Barcelonę. Jednak równie zaskakujący jest sukces finansowy, jaki odniosło PSG, pozyskując 7-krotnego zdobywcę Złotej Piłki. Mimo że Messi może pochwalić się jednym z najwyższych kontraktów w europejskim futbolu, transfer ten zwrócił się z ogromną nawiązką.

Zobacz wideo Lewandowski czy Messi? Pytamy kibiców w Barcelonie. Miażdżąca różnica

Perfekcyjny ruch PSG. Messi wygenerował około 700 milionów zysku

Jak podaje dziennik "El Economista", dochód Paris Saint-Germain w trakcie jednego roku od momentu zakontraktowania Messiego wzrósł o około 700 milionów euro. Możemy tu mówić o prawdziwym "efekcie Messiego". Jego przyjście spowodowało bowiem szereg zdarzeń, które przełożyły się na sukces finansowy paryżan. Chodzi tu przede wszystkim o pojawienie się dziesięciu nowych sponsorów, renegocjacje już obowiązujących kontraktów sponsorskich oraz o zwiększoną sprzedaż koszulek.

W całym tym okresie PSG sprzedało ponad milion egzemplarzy klubowych trykotów, z czego 60 procent z nich miało numer 30 i nazwisko Messiego na odwrocie. Każda koszulka warta była od 90 do 160 euro, w zależności od wybranego modelu i dodatków. Szacuje się, że popyt na nie wzrósł wśród fanów o 30-40 procent.

Więcej treści sportowych znajdziesz też na Gazeta.pl.

Do tego doszło także do renegocjacji umów sponsorskich, a postać piłkarskiego geniusza z Rosario przyciągnęła także dziesięć nowych marek tj. Dior, Gorillas, Crypto.com, PlayBetR, GOAT, Snart Good Thins, Volt, Big Cola, Sports Water i Autohero.

Messi zapewnił sukces w mediach społecznościowych

Pojawienie się Leo Messiego wywarło również gigantyczny wpływ na media społecznościowe francuskiego klubu. Na wszystkich swoich platformach przekroczył on łącznie 150 milionów obserwujących. Według dyrektora biznesowego PSG Marca Armstronga, Messi przyciągał około 1,4 miliona obserwujących tygodniowo. Dzięki temu paryżanie przekroczyli 10 milionów obserwujących na Tik Toku i stali się najczęściej obserwowaną francuską firmą na Instagramie (62,8 mln obserwujących).

Więcej o:
Copyright © Agora SA