Potężny cios w Atletico. Główny sponsor zrywa umowę. Stracą grube miliony

Whalefin, znana platforma kryptowalutowa, która była głównym sponsorem Atletico Madryt, zrywa umowę z powodu dużych spadków na rynku - informują hiszpańskie media. To oznacza, że klub straci aż 40 mln euro za sezon i musi szukać nowego sponsora. - To cios dla finansów Atletico - pisze dziennik "AS".

Postawa Atletico Madryt w tym sezonie może pozostawiać wiele do życzenia. Zespół prowadzony przez Diego Simeone odpadł z Pucharu Króla na etapie ćwierćfinału, przegrywając 1:3 z Realem Madryt. Dodatkowo nie gra na wiosnę w europejskich pucharach, ponieważ zajęło ostatnie miejsce w grupie B Ligi Mistrzów (w składzie grupy było FC Porto, Club Brugge i Bayer Leverkusen - red.). W lidze hiszpańskiej madrytczycy zajmują czwarte miejsce z 38 punktami i tracą 18 punktów do prowadzącej Barcelony.

Zobacz wideo Nadchodzą sensacyjne powołania Santosa. Gigantyczny problem na start

"Cios dla finansów Atletico Madryt". Główny sponsor zrywa umowę wartą 40 mln euro za sezon

Hiszpańskie media informują o możliwych problemach Atletico Madryt w przyszłości. Klub z Civitas Metropolitano ma opuścić główny sponsor, czyli Whalefin, który jest platformą do wymiany kryptowalut. Umowa między obiema stronami opiewała na pięć lat i Atletico Madryt miało mieć zapewnione 40-42 mln euro rocznie. To efekt problemów związanych z rynkiem kryptowalut (spadki sięgają nawet 70 proc.), przez co firma nie jest w stanie płacić takiej kwoty i przynosi sukcesywnie coraz większe straty. "To cios dla finansów Atletico" - pisze dziennik "AS".

Na razie Atletico Madryt nie otrzymało oficjalnego komunikatu od Whalefin o niewypłacalności, ale czeka na ogłoszenie decyzji. W związku z tym klub z Civitas Metropolitano zaczyna się rozglądać za nowym głównym sponsorem. Warto dodać, że brak awansu do fazy pucharowej Ligi Mistrzów oznaczał stratę w wysokości 40 mln euro. Aby zrównoważyć budżet, Atletico zdecydowało się sprzedaż Matheusa Cunhę do Wolverhampton za około 50 mln euro.

Zdaniem hiszpańskich dziennikarzy w umowie między Atletico Madryt a Whalefin była specjalna klauzula, która pozwalała na zerwanie współpracy w przypadku dużych spadków na rynku kryptowalutowym. Niewykluczone, że klub jednak zdecyduje się pójść do sądu, aby domagać się pełnej zapłaty od sponsora. Warto dodać, że Whalefin rozstaje się też z Chelsea, gdzie logo platformy kryptowalutowej znajdowało się na rękawie i "płaciło" za nie 25 mln euro na sezon.

Więcej o: