Real związał się z gigantem. Barcelona może pozazdrościć

W czwartek 1 lutego o godzinie 11:00 Real Madryt opublikował w mediach społecznościowych materiał, że "coś" się wydarzy już następnego dnia. Choć wielu kibiców liczy na to, że będzie to informacja dotycząca transferu Kyliana Mbappe, to tak naprawdę ma chodzić o nową umowę sponsorską wicemistrzów Hiszpanii. Zagwarantuje ona Realowi kilkadziesiąt milionów euro. Chodzi o znaną firmę technologiczną.

Nowy sponsor nie zajmie głównego miejsca na froncie koszulek, które obecnie należy do Emirates, ale i tak spotkał się z dość dużym wyróżnieniem. To pierwszy raz w historii Realu Madryt, gdy klub sprzedał miejsce na rękawach - stało się to możliwe dzięki nowej umowie z Emirates, w której znalazła się klauzula pozwalająca klubowi na sprzedaż tego miejsca.

Zobacz wideo Marek Molak, czyli aktor, tancerz, freakfighter

Real Madryt ma nowego sponsora. To wielka firma technologiczna

W czwartek rano wicemistrzowie Hiszpanii zaskoczyli kibiców, publikując w mediach społecznościowych krótki film, w którym zapowiedzieli, że 2 lutego ogłoszą informację związaną z klubem. Wielu kibiców od razu pomyślało o Kylianie Mbappe i plotkach łączących go z Realem, ale tę informację szybko sprostowały hiszpańskie media.

Okazuje się, że tego dnia Real nie ogłosi transferu Mbappe, a nowego sponsora. Chodzi o przedsiębiorstwo informatyczne HP - do 2015 roku znane jako Hewlett-Packard - którego logo pojawi się na rękawach koszulek Realu Madryt. Wcześniej pojawiały się plotki o możliwej współpracy z Apple - brzmiały one przekonująco, bo w końcu przedsiębiorstwo stworzyło nawet serial o Realu Madryt.

Umowa z HP ma zapewnić Realowi kilkadziesiąt milionów euro rocznie. "AS" mówił o kwocie 70 milionów euro, ale ta informacja szybko została zweryfikowana przez inne media. Według dziennikarza Bena Jacobsa chodzi o 45 milionów euro.

Real Madryt ma dwóch głównych sponsorów - Emirates i Adidas - którzy gwarantują mu łącznie ok. 200 milionów euro rocznie. Umowy z innymi partnerami gwarantują klubowi kolejne 100 milionów euro. To oznacza, że pieniądze od HP, Emirates i Adidasa będą stanowić łącznie około 70 procent przychodów klubu ze sponsoringu. 

Więcej o:
Copyright © Agora SA