Jacek Kurski postanowił wykonać ruch wyprzedzający i już kilkanaście minut po meczu opublikował informację, wedle której w piku oglądalności mecz PSG - Bayern Monachium miał 4,9 miliona widzów. To jest jednak tylko szczytowy moment oglądalności. Dane pochodzą z Netii, w której TVP również bada swoją oglądalność.
Dane największej agencji badawczej Nielsen Audience Measurement pokazują, że średnia oglądalność była zdecydowania niższa. Średnia liczba widzów meczu PSG - Bayern wynosiła 2,34 miliona.
Oznacza to, że po dwóch tygodniach oglądalność meczu w TVP1 wzrosła o około 1 milion widzów. Złożyła się na to nie tylko reklama meczu, ale również fakt, że grał w nim Robert Lewandowski.
Prezes TVP Jacek Kurski prawdopodobnie znowu będzie niezadowolony z oglądalności. Gdy TVP poprzednio pokazywała Ligę Mistrzów, przed telewizorami gromadziło się około 3/3,5 miliona widzów.
Dla porównania średnia oglądalność konkursów skoków narciarskich w sezonie 2016/2017 wynosiła 4,25 miliony widzów, ale w poprzednim sezonie Polacy osiągali bardzo dobre wyniki. W poprzednich dwóch latach (gdy nie było zwycięstw) oglądalność oscylowała w granicach trzech milionów widzów.