Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Ilu Chińczyków ogląda europejskie hity piłkarskie? Te liczby mogą zaskoczyć kibiców

Michał Kiedrowski
Często w naszych mediach pojawiają się niesamowicie wysokie szacunki, jeśli chodzi o liczbę widzów europejskich hitów piłkarskich w Azji. Niestety, większość tych wiadomości, niewiele ma wspólnego z faktami. Oto zestawienie dziesięciu największych hitów piłkarskich z lig europejskich w Chinach w sezonie 2015/16.

Ranking opracowany jest według liczby gospodarstw domowych, w których oglądany był dany mecz. To tzw. średnia oglądalność. Wynik podany jest w punktach procentowych. Według ostatnich szacunków w Chinach jest ok. 426 milionów gospodarstw domowych posiadających odbiornik telewizyjny.

Wyniki zostały zebrane przez firmę marketingową specjalizującą się w badaniu rynku telewizyjnego. Został opublikowany na stronie Soccerex.com.

W pierwszej dziesiątce nie ma słynnego El Clasico. Mecz Barcelony z Realem oglądało w Chinach w ubiegłym sezonie 0,170 proc. gospodarstw domowych, czyli ok. 724 tys. Dużo więcej widzów przyciągają transmisje z Bundesligi i Premier League. Głównie dlatego, że te mecz można oglądać w Chinach w tzw. prime-time'ie. Sobotnie spotkania Bundesligi zaczynają się o 21:30 chińskiego czasu, a mecze Premier League o 22:00.

Liga angielska jest najchętniej oglądana w Chinach. Transmisje przyciągają średnio 0,32 proc. gospodarstw domowych.

10. miejsce: Schalke 04 - Borussia Dortmund - 0,384 proc. (1.63 mln gospodarstw domowych)

Borussia Dortmund - Schalke 04 Gelsenkirchen 3:2. Matthias Ginter strzela golaBorussia Dortmund - Schalke 04 Gelsenkirchen 3:2. Matthias Ginter strzela gola INA FASSBENDER/REUTERS

9. miejsce: Chelsea - Aston Villa - 0,395 proc. (1,68 mln gospodarstw domowych)

DARREN STAPLES/REUTERS

8. miejsce: Arsenal - Stoke - 0,397 proc. (1,69 mln gospodarstw domowych)

Alexis SanchezAlexis Sanchez ALASTAIR GRANT/AP

7. miejsce: VfB Stuttgart - Bayern - 0,412 proc., (1,76 mln gospodarstw domowych)

Przemysław TytońPrzemysław Tytoń KAI PFAFFENBACH/REUTERS

6. miejsce: Bayern - Hannover - 0,421 proc. (1,79 mln gospodarstw domowych)

MICHAEL DALDER/REUTERS

5. miejsce: Arsenal - Manchester United - 0,422 proc. (1,8 mln gospodarstw domowych)

DYLAN MARTINEZ/REUTERS

4. miejsce: Manchester United - Aston Villa - 0,428 proc. (1,82 mln gospodarstw domowych)

RUI VIEIRA/AP

3. miejsce: Hertha - Bayern - 0,439 proc. (1,87 mln gospodarstw domowych)

HANNIBAL HANSCHKE/REUTERS

2. miejsce: półfinał Ligi Mistrzów - Juventus - Bayern - 0,439 proc. (1,87 mln gospodarstw domowych)

MICHAELA REHLE/REUTERS

1. miejsce: finał Ligi Mistrzów: Real Madryt - Atletico Madryt - 0,491 proc. (2,09 mln gospodarstw domowych)

CARL RECINE/REUTERS