Ekstraklasa. Więcej kibiców na stadionach, prezesi zacierają ręce

PRZEGLĄD PRASY. Sezon piłkarskiej Ekstraklasy jeszcze się nie rozpoczął, ale już wiadomo, że będzie się cieszył wyjątkowym zainteresowaniem. - W minionym sezonie średnia frekwencja wyniosła 5,5 tys osób. W tym sezonie może być nawet dwukrotnie wyższa - szacuje jeden z prezesów w wypowiedzi dla "Dziennika Gazety Prawnej".

Jagiellonia Białystok od wtorku do czwartku sprzedała 2 tysiące karnetów na rundę jesienną. W klubie liczą, że nie będzie problemu z rozprowadzaniem kompletu 5000 przygotowanych karnetów. - Zainteresowanie meczami jest przeogromne. Nigdy czegoś takiego nie widziałem - mówi szef marketingu Mariusz Jurczewski.

Zainteresowanie jest duże, i to nie tylko w klubach z czołówki ostatniego sezonu. Zagłębie Lubin sprzedał w tydzień 3,5 tys karnetów - tyle ile Legia w ciągu miesiąca. Oba zespoły w ostatnim czasie wyremontowały swoje obiekty, i już przynosi to efekt. Po zintensyfikowanej akcji marketingowej Legia zbliża się do liczby 6,5 tysiąca sprzedanych karnetów, choć średnia cena to aż 600 złotych.

Liderem pod względem ilości i tempa sprzedaży karnetów jest jednak poznański Lech. W ciągu dwóch dni kupiło je 12 000 kibiców. - Więcej karnetów nie mogliśmy sprzedać, bo resztę miejsc według regulaminu Ekstraklasy musieliśmy zarezerwować dla tych, którzy chcą kupować pojedyncze bilety - tłumaczy rzeczniczka Lecha Joanna Dzios.

Do wzrostu frekwencji przyczyni się także powrót do Ekstraklasy Widzewa Łódź i Górnika Zabrze. Te zespoły nawet w pierwszej lidze przyciągały tysiące kibiców, a do tego są atrakcyjnymi rywalami, przyciągającymi kibiców także poza Łodzią i Zabrzem.

Prezesi zacierają ręce

Więcej widzów oznacza dla klubów większe wpływy ze sprzedaży biletów. - Obecnie 15-16 procent naszego budżetu to sprzedaż biletów i gadżetów. Chcemy by po rozbudowie stadionu wpływy od kibiców stanowiły 30-35 procent budżetu - przyznaje Jurczewski. Podobnie jest w Lechu, gdzie po oddaniu do użytku wszystkich trybun sprzedaż biletów i gadżetów ma osiągnąć poziom 30 procent z 50-milionowego budżetu.

Wszystkie wiadomości z klubów Ekstraklasy ?

Więcej o: