Wszystkie akcje polskiej ligi na Ekstraklasa.tv ?
Poprzednim sponsorem Ekstraklasy był operator telefonii komórkowej Orange. Od dwóch lat najwyższa klasa rozgrywek piłkarskich w Polsce pozostaje bez sponsora tytularnego.
Teraz ma się to zmienić. Jak donosi "Przegląd Sportowy", negocjowany kontrakt może opiewać nawet na 15 milionów złotych rocznie, co zwiększyłoby budżet każdego klubu Ekstraklasy o blisko milion złotych.
W ostatnich sezonach kluby zasilane były jedynie środkami ze sprzedaży praw telewizyjnych i pieniędzmi od Warki, która za trzyletni sponsoring zapłaciła
10 mln zł. Mniejszym klubom ligi środki te nie wystarczały, i to one miały naciskać na prezesa Andrzeja Rusko, by znalazł Ekstraklasie sponsora tytularnego.
- Pan Rusko nie może ignorować tych głosów - mówi informator "Przeglądu". - Jesienią będą wybory nowego prezesa zarządu spółki. Z argumentem "patrzcie, załatwiłem sprzedaż praw telewizyjnych na rekordowym poziomie, a teraz macie solidnego sponsora" o reelekcję może być spokojny - dodaje osoba znająca kulisy rozmów.
W związku z dzisiejszą publikacją Przeglądu Sportowego zatytułowaną "Orlen bierze polską ligę jako sponsor tytularny" autorstwa Antoniego Bugajskiego i Grzegorza Rudynka PKN ORLEN z całą stanowczością dementuje zawarte w nim nieprawdziwe informacje.
PKN ORLEN wprawdzie otrzymał propozycję sponsoringu ale jej nie przyjął i nie ma w planach sponsorowania Ekstraklasy. Nie uprawnione są więc stwierdzenia zawarte w artykule typu "Koncern paliwowy ORLEN ma zostać sponsorem tytularnym ligi piłkarskiej Ekstraklasy " czy też "Wartość umowy może wynosić nawet 15 mln zł rocznie".
Biuro Prasowe PKN ORLEN
Chaos w terminarzu Ekstraklasy ?