Informacje na ten temat przekazał Polski Związek Piłki Nożnej, który co roku robi sprawozdanie z wydatków klubów ekstraklasy na menedżerów. Warto podkreślić, że podane przez PZPN sumy dotyczą jedynie pieniędzy już wypłaconych. Jeżeli więc którykolwiek z klubów wypłacał pieniądze menedżerom w kwietniu lub maju br., nie załapały się one do wykazu.
Ze sprawozdania jasno wynika, że najwięcej ze wszystkich klubów na prowizje wydały: Pogoń Szczecin, Lech Poznań, Śląsk Wrocław, Legia Warszawa, Piast Gliwice i Wisła Kraków. Wymieniona szóstka przeznaczyła na ten cel aż 30 075 359 złotych. To ponad 76 proc. całej kwoty wydanej na prowizje przez wszystkie klub ekstraklasy (39 248 851 zł).
Więcej treści sporotwych znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Bez wątpienia najwięcej wydała Pogoń Szczecin, która przeznaczyła aż 9,5 mln zł. Śląsk Wrocław wydał ponad 5,5 mln, a Lech Poznań 5,1 miliona. Jak prezentują się wydatki pozostałych klubów ekstraklasy?
Jak widać Wisła Kraków jest jedynym klubem, który wydał na prowizje ponad 2 miliony złotych, a nie utrzymał się w ekstraklasie. Zespół Jerzego Brzęczka spadł do I ligi po przegranej 2:4 z Radomiakiem Radom. Przed ostatnią kolejką traci do bezpiecznego miejsce cztery punkty. Razem z Wisłą do I ligi spadły też Górnik Łęczna i Termalica Bruk-Bet Nieciecza.
PZPN opublikował też listę wydatków klubów z I i II ligi. Najwięcej w drugiej klasie rozgrywkowej w Polsce na prowizje dla menedżerów wydało Zagłębie Sosnowiec (ponad 439 tys. złotych), Podbeskidzie Bielsko-Biała (409 135 zł) oraz Widzew Łódź (359 787 zł). W drugiej lidze natomiast: Motor Lublin – 194 438 zł, Stal Rzeszów – 183 627 zł i Chojniczanka Chojnice – 84 976 zł. Warto podkreślić, że według przedstawionych danych aż pięć klubów II ligi nie wydało na prowizje dla menedżerów ani złotówki. Są to: Lech II Poznań, GKS Bełchatów, Znicz Pruszków, Radunia Stężyca i Sokół Ostróda.