Logo Orlen Oil ma trafić na koszulki meczowe piłkarzy Wisły, a także ma być eksponowane na stadionie przy Reymonta - podaje Wirtualna Polska. Według informacji mediów, klub związał się z firmą rocznym kontraktem z opcją przedłużenia o kolejne 12 miesięcy. Nieznana jest dokładna kwota wsparcia, jednak portal przyznaje, że "będzie wyższa niż 2,5 mln złotych, które płacił dotychczasowy sponsor".
Budżet Wisły Kraków szacowany jest na ok. 30 mln złotych, a jedną trzecią dochodu opiera się na przychodach z dnia meczowego. Po wprowadzeniu w Polsce obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa i zakazie wpuszczania kibiców na trybuny, klub odczuł straty finansowe.
Jak dodaje WP, Orlen Oil - firma odpowiedzialna za produkcję olejów i smarów, została także sponsorem głównym Akademii Piłkarskiej Wisły Kraków, a spółce w głównej mierze zależy właśnie na rozwijaniu młodych zawodników.
Wisła Kraków zakończyła sezon 2020/21 na 13. miejscu w tabeli z przewagą ośmiu punktów nad ostatnim w tabeli Podbeskidziem Bielsko-Biała. Ostatnie tygodnie ekstraklasy były dla klubu bardzo burzliwe. W połowie maja Wisła oficjalnie poinformowała o zwolnieniu trenera Petera Hyballi. Nowym szkoleniowcem zespołu został Adrian Gul'a. Na początku czerwca klub poinformował, że związał się ze Słowakiem dwuletnim kontraktem.