Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Ekstraklasa ogłosiła nową nazwę rozgrywek i pokazała logo ligi

PKO Ekstraklasa - taką nazwę nosić będzie przez kolejne dwa sezony najwyższa piłkarska klasa rozgrywkowa w Polsce. Od 1 lipca obowiązuje odświeżony logotyp ligi, uwzględniający nowego Partnera Tytularnego - czytamy na portalu ekstraklasa.org. Liga polska oficjalnie zmienia nazwę.

Od 1 lipca liga polska będzie miała nową nazwę. Lotto Ekstraklasę zastąpi PKO Ekstraklasa. Wszystko dzięki umowie sponsorskiej ligi z PKO Bankiem Polskim, który sponsorem Ekstraklasy był co prawda już w ubiegłym sezonie, ale teraz został sponsorem tytularnym. Zmiana nazwy wiąże się także ze zmianą logo ligi, w którym oprócz dobrze znanej piłki z literą "e" w środku, znajdzie się "skarbonka", będąca logo PKO BP.

- Zmiana nazwy rozgrywek to efekt naszej trójstronnej umowy z PKO Bankiem Polskim i Totalizatorem Sportowym. W ramach trzyletniej współpracy, w tym sezonie następuje zamiana ról naszych najważniejszych partnerów i PKO Bank Polski zastąpi markę LOTTO jako partner tytularny ligi. To pierwszy tego typu sponsoring rozgrywek piłkarskich w Polsce spośród instytucji finansowych, choć w Europie mamy takie pozytywne przykłady, choćby w Lidze Mistrzów, Premier League czy w La Liga. Tym bardziej cieszy nas, że w rozgrywki Ekstraklasy angażuje się największy bank w Polsce oraz jeden z największych banków w Europie. To odpowiednia skala dla najpopularniejszych rozgrywek w naszym kraju oraz wiodącej dyscypliny sportu. Warto pamiętać, że mecze Ekstraklasy cieszą się w Polsce znacznie większą popularnością niż najważniejsze mecze czołowych drużyn europejskich, co zapewnia współpracującym z nami markom ogromne możliwości promocji. Dodatkowo prowadzimy wspólnie z PKO Bankiem Polskim szereg działań, które mają na celu zwiększanie zaangażowania wśród kibiców i zapewnienie im dodatkowych korzyści z naszej współpracy - komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A., cytowany przez oficjalną stronę internetową ligi.

"Jako partner tytularny marka PKO Bank Polski będzie obecna na wszystkich 296 meczach w ramach 37 kolejek. Logotyp rozgrywek PKO Ekstraklasy będzie prezentowany m.in. na koszulkach piłkarzy, w przestrzeni reklamowej wszystkich szesnastu stadionów, podczas transmisji telewizyjnych z meczów w trakcie całego sezonu, a także za pośrednictwem wszelkich kanałów komunikacji prowadzonych przez kluby i ligę. Bank planuje również zwiększenie zaangażowania w obszarze bezpośredniej współpracy z klubami, która ma się przyczynić do ich rozwoju finansowo-organizacyjnego" - czytamy na portalu ekstraklasa.org.

Zobacz wideo

Początek zmian

Nowy sponsor tytularny, nazwa i logo, to jednak nie koniec zmian. Te obejmą bowiem także godziny rozgrywania spotkań. PKO Ekstraklasa przejdzie na format 2-3-3, co oznacza kolejno dwa mecze w piątek (18:00, 20:30), trzy spotkania w sobotę (15:00, 18:00 i 20:30) oraz trzy starcia w niedzielę (o 15:00 i 17:30. Godzina trzeciego spotkania wciąż nie jest potwierdzona, ale może to być nawet 12:30). W niektórych kolejkach Ekstraklasa zastosuje co prawda format 2-3-2-1 z meczem w poniedziałek, ale tych będzie zdecydowanie mniej, niż w zeszłym sezonie.