Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Lech - Legia. TVP może pokazać hit 23. kolejki Lotto Ekstraklasy

Hit 23. kolejki Lotto Ekstraklasy, czyli mecz Lech Poznań - Legia Warszawa, może zostać pokazany w TVP. - Wiemy, że toczą się intensywne prace, by tak było - mówi Dariusz Mioduski.
Zobacz wideo

Video pochodzi z serwisu VOD

- Bez komentarza - mówi Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport, którego w czwartek po południu zapytaliśmy o to, czy telewizja publiczna pokaże hit 23. kolejki Lotto Ekstraklasy. Wiadomo jednak, że taka szansa istnieje. - Czy nasz mecz z Lechem będzie już w telewizji otwartej? Niewykluczone. Są takie plotki. Wiemy, że toczą się intensywne prace, by tak było. To może być mecz, który w pewnym sensie na nowo otworzy ten sezon: jeśli chodzi o oglądalność, zaangażowanie kibiców - przekazał Dariusz Mioduski na spotkaniu z dziennikarzami, do którego doszło w czwartek przed południem na stadionie Legii. Później ze źródeł zbliżonych do TVP usłyszeliśmy, że rozmowy faktycznie się toczą, ale że decyzji należy spodziewać się najwcześniej pod koniec przyszłego tygodnia, czyli de facto kilkadziesiąt godzin przed meczem, bo spotkanie Lech - Legia zaplanowano na przyszłą sobotę (godz. 18). 

W tej chwili TVP ma prawa do pokazywania jednego spotkania ostatniej kolejki sezonu. W poprzednim był to właśnie mecz Lecha z Legią. Wówczas spotkanie zostało przerwane w 76. minucie, gdy legioniści prowadzili już 2:0. Sprawa tytułu wydawała się rozstrzygnięta, więc chuligani Lecha zaczęli rzucać racami i wtargnęli na murawę. Po interwencji szwadronów policji mecz nie został wznowiony. Kilka godzin później Komisja Ligi zweryfikowała spotkanie jako walkower na korzyść gości.

Najwyższy kontrakt w historii ekstraklasy

Wiadomo, że w kolejnych dwóch sezonach nabywcami praw do Ekstraklasy będą NC+ i TVP. Oznacza to, że wszystkie spotkania pokaże platforma satelitarna w kodowanych stacjach z grupy Canal+, a do tego w każdej kolejce wybrany mecz transmitowany będzie także u publicznego nadawcy. Ekstraklasa - oprócz tego, że zyska lepszą ekspozycję - dostanie od dwóch nadawców ok. 50 proc. więcej pieniędzy niż dotychczas. Gwarantowana wartość kontraktów - obejmująca licencje i koszty produkcji sygnału telewizyjnego - ma osiągnąć rekordowy poziom 250 mln zł na sezon.

Od przyszłego sezonu zmieni się także nazwa rozgrywek. Sponsorem tytularnym zostanie PKO Bank Polski. Na razie nie wiadomo, czy ostatecznie zostanie przyjęta nazwa PKO Ekstraklasa, czy zostanie wybrana inna forma (np. PKO Bank Polski Ekstraklasa). Wiadomo jednak, że Lotto nadal będzie wspierać finansowo najwyższą klasę rozgrywkową - logo tej spółki pojawi się na koszulkach wszystkich drużyn Ekstraklasy, czyli wyląduje tam, gdzie teraz reklamuje się PKO.

Najbliższe sezony przyniosą także zmiany godzin rozgrywania meczów. Nowe umowy z nadawcami zakładają, że rozgrywki w latach 2019/2020 oraz 2020/2021 co do zasady będą prowadzone od piątku do niedzieli. Około 15 meczów w sezonie może zostać jednak rozegranych w poniedziałki ze względu na terminarz rozgrywek międzynarodowych. Do tej pory w każdej kolejce (oprócz multiligi) w poniedziałek rozgrywane jest jedno spotkanie.