Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Arka Gdynia będzie promować meksykańskie miasto Chignahuapan

Arka Gdynia nawiązała współpracę z meksykańskim miastem Chignahuapan. To efekt negocjacji, które rozpoczęły się po sprowadzeniu Enrique Esquedy w lutym bieżącego roku. Polski klub na porozumieniu ma sporo zarobić.

W ramach umowy Arki z meksykańskim miastem, logo Chignahuapan będzie widoczne na koszulkach piłkarzy klubu z Gdyni. Dodatkowo miasto będzie wymieniane w gronie klubowych partnerów we wszystkich materiałach, w których podawane są nazwy sponsorów i partnerów.

Umowa pomiędzy Arką i miastem obowiązywać będzie do czerwca 2020 roku. Negocjacje obydwie strony rozpoczęły tuż po tym, jak do Gdyni trafił Enrique Esqueda. Piłkarz do Ekstraklasy przyszedł w lutym bieżącego roku, ale z Arki odszedł już po kilku miesiącach, zamieniając ją na East Bengal FC z Indii.

- Od dłuższego czasu pracowaliśmy nad umową o współpracy ze stroną meksykańską, którą zapoczątkowaliśmy podczas kontraktu z Enrique Esquedą. Szukaliśmy także opcji współpracy w innych tematach niż sportowe, takich które przyniosłyby klubowi dodatkowe korzyści. Po długich negocjacjach udało nam się przekonać przedstawicieli miasta Chignahuapan. Umowę podpisaliśmy w czwartek [22 listopada - red.] - przyznał na konferencji prasowej Wojciech Pertkiewicz, prezes Arki Gdynia.

I dodał: To miasto, jak i region Puebla, planuje ekspansję dotyczącą tematów turystycznych. W przyszłym miesiącu planowana jest wizyta burmistrza Javiera Tirado Saavedry.

Duży zastrzyk gotówki

Poza długością umowy Pertkieiwcz nie zdradził inny szczegółów. Przyznał jednak, że umowa będzie dla Arki dużym zastrzykiem gotówki. – Kwota jest pokaźna. Ze względu na tajemnicę handlową nie mogę zdradzić jaka, natomiast logo Chignahuapan pojawi się na koszulkach zawodników i nie tylko tam. A skoro trafia się na koszulki, to świadczenia promocyjne są większe niż od innych partnerów - przyznał prezes klubu.

Warto zauważyć, że umowy z innymi partnerami i sponsorami, m.in.: Adidasem, Stena Line, Coca-Colą czy Kompanią Piwowarską w ubiegłym sezonie przyniosły Arce dochody w wysokości 21 mln zł.