Ideą akcji było wsparcie drużyny narodowej, która po raz drugi w historii stanie przed szansą wyjścia z grupy na Mistrzostwach Europy. W nagraniach wzięli udział mieszkańcy miast i miasteczek, z których większość nie będzie mogła dopingować kadry z trybun. Część z nich może nawet nie poczuje atmosfery piłkarskiego święta, jaka z pewnością udzieli się mieszkańcom czterech miast-gospodarzy Euro 2012.
- Akcja "Do Hymnu!" to pozytywna inicjatywa, która z założenia miała wzbudzać dobre emocje, przekazywać energię oraz zjednoczyć wszystkich Polaków przed wielkim, sportowym świętem - mówi Izabela Głodek, Marketing Manager marki Warka.
Wśród ponad 72 tysięcy osób, które nagrały swoje wykonanie hymnu znaleźli się m.in. osoby niesłyszące, członkowie Ochotniczej Straży Pożarnej, uczestnicy maratonu, a także internauci, którzy rejestrowali swoje wersje "Mazurka Dąbrowskiego" w specjalnej aplikacji na stronie internetowej.
W akcji wzięły udział także znane postacie ze świata kultury i sportu. Do śpiewania hymnu zachęcali aktorka Krystyna Janda oraz byli reprezentanci Włodzimierz Lubański, Michał Żewłakow, Dariusz Dziekanowski i Andrzej Juskowiak.