Alisha Lehmann zaczęła zdobywać popularność w 2018 roku, kiedy przeniosła się ze szwajcarskiego Young Boys do West Hamu. Poza bardzo dobrymi występami na boisku zaczęła również prężnie rozwijać profil na Instagramie. Aktualnie śledzi ją ponad 15 milionów obserwujących, dlatego nie dość, że jest najpopularniejszą piłkarką na świecie, to obserwuje ją więcej użytkowników niż m.in. Rogera Federera czy gwiazdę Realu Madryt Rodrygo.
Jej ogromna popularność w mediach społecznościowych przekłada się oczywiście na pieniądze. Firma analityczna Gracenote Nielsen, specjalizująca się w metadanych muzycznych, wideo i sportowych oraz technologiach automatycznego rozpoznawania treści, ujawniła, ile Lehmann zarabia za opublikowanie posta na Instagramie. Pracownicy spółki wzięli pod uwagę liczbę obserwujących oraz zasięg, jaki generują zamieszczane przez nią treści i ustalili, że za jeden post inkasuje 245 tys. funtów (ok. 1,3 mln zł).
Pomimo ogromnych zarobków z Instagrama zawodniczka nie zamierza na tym poprzestać. Jak informuje "Daily Star", jakiś czas temu zaprezentowała własny kalendarz na 2024 rok. Jego cena waha się w granicach 51-67 funtów, natomiast limitowana edycja z jej własnoręcznym podpisem kosztuje 152 funty (800 zł). 24-latka nawiązała ostatnio również współpracę z napojem energetycznym Logan Paul's Prime, stając się ambasadorką marki, a ponadto reklamuje produkty firmy Coca-Cola oraz jubilera MJ Jonesa.
Więcej treści sportowych znajdziesz też na Gazeta.pl
Kilka miesięcy temu przekazywaliśmy też, że Szwajcarka otrzymała też propozycję stworzenia prywatnego konta na profilu dla dorosłych, na którym miałaby rozmawiać z klientami oraz dodawać ekskluzywne zdjęcia. Właściciel serwisu nie żałował pieniędzy i zaproponował jej gigantyczną gażę.