Ranking SeeBlogger i InfluTool wyłonił 100 najważniejszych influencerów w Polsce w roku 2022. Czynnikiem, który decydował o kolejności osób wybranych do zestawienia była "popularność", która przez twórców rankingu została określona jako "ważona średnia sumy polubień, komentarzy i udostępnień we wszystkich kanałach twórcy" w mediach społecznościowych.
Zdecydowane pierwsze miejsce w tym rankingu zajął Robert Lewandowski, piłkarz FC Barcelony. Jego popularność została oszacowana na ponad 215 milionów, a liczba obserwujących na kanałach społecznościowych na ponad 62 miliony osób.
Polski piłkarz swoje fantastyczne liczby zawdzięcza też swojemu transferowi do FC Barcelony, która we wszelkich rankingach popularności bije na głowę poprzedni klub Polaka - Bayern Monachium. Przykładowo, na Instagramie Barcelona ma 119 milionów obserwujących, podczas gdy Bayern tylko 38. Na Facebooku ta przewaga wynosi 103 do 58 (w milionach) na korzyść Barcy.
Drugie miejsce w rankingu zajęła Weronika Sowa "Wersow", członkini byłej tzw. "Ekipy", która uzbierała liczby około sześciokrotne mniejsze od Lewandowskiego - 38 milionów popularności i 7,7 mln obserwujących. Trzecia pozycja przypadła z kolei żonie Lewandowskiego - Annie Lewandowskiej (30 mln popularności, 8,7 mln obserwujących).
Miejsca innych polskich sportowców? Iga Świątek zajęła 18. miejsce (11,6 mln popularności, 1,4 mln obserwujących), 34. była Joanna Jędrzejczyk (9,5 mln popularności, 3 mln obserwujących), 43. Mariusz Pudzianowski (8,9 mln popularności, 1,9 mln obserwujących), 62. Matty Cash (7 mln popularności, 917 tys. obserwujących). 78. Nicola Zalewski (6,3 mln popularności, 874 mln obserwujących), 86. Arkadiusz Milik (5,8 mln popularności i 1,2 mln obserwujących), 92. Wojciech Szczęsny (5,6 mln popularności, 6,2 mln obserwujących) i 93. Jan Błachowicz (5,5 mln popularności, 1,4 mln obserwujących).