PZPN oficjalnie potwierdza. Kilku sponsorów kadry odchodzi

Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN) poinformował, że wraz z końcem roku zakończyły się umowy sponsorskie z kilkoma firmami. Na tej liście są duże spółki.

"Polski Związek Piłki Nożnej informuje, że wraz z końcem 2022 roku wygasły umowy z Oficjalnymi Sponsorami reprezentacji Polski: T-Mobile i OSHEE, a także Oficjalnymi Partnerami reprezentacji Polski: 99RENT i Ustronianką" - oświadczył PZPN na Twitterze.

Zobacz wideo Kwiatkowski o pożegnaniu Michniewicza: Nie chcemy wchodzić w szczegóły

PZPN rozstaje się ze sponsorami

Współpraca z siecią telekomunikacyjną T-Mobile trwała niespełna dwa lata. Umowa obowiązywała od marca 2020 r. PZPN był związany z marką napojów izotonicznych OSHEE znacznie dłużej, bo od października 2016 r., ale dopiero od sierpnia 2018 r. firma była oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski.

Jeszcze dłużej związek współpracował z wypożyczalną samochodów 99RENT (od sierpnia 2014 r.) i z producentem wody mineralnej Ustronianka (od stycznia 2015 r.).

- W imieniu PZPN pragnę serdecznie podziękować za współpracę naszym Oficjalnym Sponsorom i Partnerom. Wspólnie przeżyliśmy wiele bardzo emocjonujących chwil związanych z polskim futbolem. Nasi Sponsorzy i Partnerzy zawsze ją wspierali, za co jeszcze raz pragnę wyrazić wdzięczność i uznanie - powiedział Łukasz Wachowski, sekretarz generalny PZPN-u.

Jesienią minionego roku informowano o zatrzymaniach osób związanych z PZPN-em, które miały być zamieszane w wypłacanie spółce Osttair prowizji od umowy sponsorskiej znanym producentem wody mineralnej. Media pisały, że może chodzić o Ustroniankę. Producent bardzo szybko zareagował na powiązania marki ze sprawą. Oświadczył, że nie ma z tym nic wspólnego i będzie walczył o dobre imię Ustronianki. Szczegóły afery można sprawdzić TUTAJ.

Przyszłość PZPN-u w blasku pieniądza

Związek zapewnił, że wkrótce ogłosi przedłużenie umów sponsorskich z obecnymi partnerami oraz podpisanie kontraktów z zupełnie nowymi sponsorami.

- Finalizujemy rozmowy zarówno z naszymi obecnymi, wieloletnimi i zaufanymi partnerami, jak i nowymi firmami, które chcą inwestować w sport i rosnąć w siłę wraz z reprezentacją Polski, czyli najważniejszą drużyną w kraju. Mogę już teraz zdradzić, że nasza piramida sponsorska pozostanie wypełniona, a przychody z tytułu umów sponsorskich będą rekordowe w całej historii PZPN - mówił Wachowski.

Jednocześnie - jak poinformował Mateusz Borek w programie "Moc Futbolu" - nową umowę na wysoką kwotę szykuje Orlen. Według nieoficjalnych informacji spółka Skarbu Państwa może przeznaczyć na wsparcie PZPN nawet 150 mln zł, ale szczegóły ewentualnej umowy nie są jeszcze znane.

Gazeta.pl informowała też o szykowanej propozycji Orlenu przed świętami Bożego Narodzenia.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.