TVP rozbije bank? Rekordowe ceny za reklamy podczas MŚ

Mistrzostwa świata w Katarze będą wyjątkowe pod wieloma względami. Okazuje się, że podobnie będzie w przypadku cen, które TVP ustaliła za wyświetlanie reklam podczas meczów. Tegoroczne stawki osiągają rekordowe poziomy.

Tegoroczne mistrzostwa świata w Katarze odbędą się w niespotykanym jak dotąd terminie. Z uwagi na warunki klimatyczne w tej części świata, najlepsze reprezentacje będą rywalizować od 21 listopada do 18 grudnia, kiedy to pogoda i temperatury są na tyle znośne, aby piłkarze mogli grać bez obaw o stan zdrowia.

Kosmiczne ceny reklam podczas mundialu w TVP

Biorąc pod uwagę mecz reprezentacji Polski z Argentyną, wyemitowanie reklamy w jego trakcie na antenie TVP 1 to koszt nawet 591 tysięcy złotych (w TVP Sport - 18,1 tysiąca). Jeśli biało-czerwoni zagraliby w finale turnieju, wówczas koszt to aż 773,6 tysiąca złotych w przypadku TVP 1 i 104,1 tysiąca w TVP Sport.

Więcej treści sportowych znajdziesz też na Gazeta.pl

Tegoroczne stawki reklamowe Telewizji Polskiej są znacznie wyższe, niż podczas poprzednich mistrzostw świata w 2018 roku w Rosji. Wówczas za 30-sekundowy spot reklamowy w TVP 1 podczas meczu z Kolumbią trzeba było zapłacić 395 tysięcy złotych. W tym roku najniższa stawka za grupowe mecze Polaków to 230 tysięcy złotych.

Bartosz Kapustka po meczu z Leicester: Docenili naszą drużynęKapustka wciąż marzy o wyjeździe na MŚ do Kataru. "Goni mundial"

TVP szacuje, że mundial dotrze do 30 milionów euro

Z perspektywy polskich kibiców interesujące są również godziny rozgrywania meczów. Już teraz wiadomo, że reprezentacja Polski 22 listopada o godzinie 17:00 zagra z Meksykiem, 26 listopada o godzinie 14:00 z Arabią Saudyjską, natomiast 30 listopada o godzinie 20:00 z Argentyną.

Wszystkie mecze tegorocznego mundialu będzie można obejrzeć na antenach Telewizji Polskiej. Transmisje z meczów będą pokazywane na kanałach TVP 1, TVP 2 i TVP Sport. Portal Wirtualnemedia.pl poinformował, że zgodnie z szacunkami Telewizji Polskiej, tegoroczne mistrzostwa świata w Katarze dotrą do aż 30 milionów osób. To właśnie może być powodem tak wysokiej wyceny reklam, którą przedstawiła TVP.

Bartłomiej Drągowski, bramkarz AC Fiorentina.Drągowski zmienia klub. Kwestia godzin. Polak opuści Serie A

Więcej o: