Sport.pl
  
Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Robert Lewandowski podpisał kontrakt ze światowym gigantem marketingowym

Robert Lewandowski podpisał globalny kontrakt z Lagardere Sports, jedną z największych agencji marketingowych działających na pograniczu sportu i rozrywki. Można się zastanawiać, dlaczego dopiero teraz zdecydował się na taki ruch.

- Sukcesy Roberta na boisku zrobiły z niego gwiazdę światowego formatu. Jako dojrzały i świadomy zawodnik pragnie się rozwijać zarówno sportowo, jak i poza sportem. Cieszymy się niezmiernie, że Robert Lewandowski dołączył do portfela naszych klientów i wspólnie będziemy podbijać globalne rynki - tłumaczy Business Insiderowi Philipp Hasenbein, dyrektor zarządzający w Lagardere Sports.

To jedna z największych globalnych agencji działających na rynku sportowym. Reprezentuje wiele gwiazd sportu. Do 2015 roku z jej usług korzystała Agnieszka Radwańska (Polkę reprezentuje teraz IMG). Legardere jest aktywne też na rynku piłkarskim - współpracuje z ponad setką klubów piłkarskich, pracuje dla PZPN i węgierskiej federacji, ma swoje lokalne oddziały w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii. Jest też pośrednikiem w zakupie praw telewizyjnych, zajmuje się sprzedażą tzw. naming rights, czyli praw do nazwy obiektów sportowych.

Lagardere Sports będzie odpowiadać za zarządzanie komercyjnym wykorzystaniem wizerunku Lewandowskiego na wszystkich rynkach zagranicznych, poza Polską. Ma zdobywać, wybierać i realizować kontrakty reklamowe Polaka. Bo tych na rynkach globalnych do tej pory zbyt wiele nie było.

Lewandowski stanie się marką globalną?

Lewandowski od dwóch lat jest twarzą szamponu Head&Shoulders w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2015 roku w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii jest ambasadorem marki Huawei. Występował też w międzynarodowych spotach Nike, w którego butach gra, oraz sponsorów Bayernu Monachium.

Choć nazwisko Lewandowskiego na boisku znaczy wiele, to wśród gwiazd globalnego sportu jest daleko od czołówki. W opublikowanym w maju przez ESPN rankingu światowych sław sportu Polak był dopiero 84. Pierwsze miejsce w zestawieniu zajął Cristiano Ronaldo, a w pierwszej piątce znaleźli się jeszcze LeBron James, Lionel Messi, Neymar i Roger Federer. Ale i w świecie piłki nie jest w pierwszym rzędzie. CIES Football Observatory w 2017 roku umieściło go na 14. miejscu na liście najbardziej wartościowych marketingowo piłkarzy.

Można się zastanawiać, dlaczego akurat w tym momencie Lewandowski zdecydował się na taki ruch. I czy nie powinien podobnej współpracy nawiązać wcześniej. W końcu w jednym z najlepszych klubów piłkarskich świata gra od 2014 roku.

Zmiany w teamie Lewandowskiego

Ostatnio w teamie Lewandowskiego doszło do kilku istotnych przetasowań. Piłkarz na początku tego roku zrezygnował z usług menedżerskich Cezarego Kucharskiego, a postawił na uznanego w świecie Piniego Zahaviego. Wcześniej rozstał się z Mariuszem Siewierskim, który był managerem ds. biznesu. Jego rolę przejęli Tomasz Zawiślak i Kamil Gorzelnik, z którymi zna się i współpracuje od lat.

Więcej o:
Komentarze (36)
Robert Lewandowski podpisał kontrakt ze światowym gigantem marketingowym
Zaloguj się
  • 74polska

    Oceniono 15 razy 11

    Niech mu się wiedzie jak najlepiej. Nie ukradł tylko zapracował, jeżeli są firmy co mu chcą płacić, to dobrze. Dlaczego Polak ma nie osiągać sukcesów czy to finansowych czy inni. A że większość narodu zazdrosna, cóż taki naród. Najlepsze iż większość tych co to na nie to psy wieszają sami nic nie osiągnęli, a jak by mogli to i donosy pisali. Taki kraj.

  • Na tropie Afery

    Oceniono 9 razy 7

    A mógł grać w Lechu i zdobywać stadiony w Polsce to wybrał to co wybrał i teraz się musi martwić.

  • Black Swan

    Oceniono 2 razy 2

    "Można się zastanawiać, dlaczego akurat w tym momencie Lewandowski zdecydował się na taki"

    nie ma się nad czym zastanawiać... Kariera piłkarza nie trwa wiecznie więc nie ma nic dziwnego, że Lewandowscy postanowili zmonetyzować jego sukcesy również i poza boiskiem... To normalne dla kogoś o takiej rozpoznawalności... Dziwię się tylko, że Kaczyński jeszcze nie podpisał kontraktu z tą organizacją ....

  • spinaker99

    Oceniono 2 razy 2

    Znaczy z Gazpromem!

  • index_finger

    Oceniono 4 razy 2

    No to jak już podpisał ten upragniony kontrakt z gigantem, to chyba koniec sagi, co? Nie wiedziałem, że tu o szampon z odżywką chodzi. Myślałem, że o coś z kopaną.

  • prokuraturarejonowa

    Oceniono 1 raz 1

    Gdyby Ann nie była tak marketingowo namolna i nie lansowała się na prawo i lewo ze swoim macierzyństwem (skrajnie interesownie, w celu nabicia kasy) to pewnie wszyscy by mu gratulowali.

    A tak wszyscy będą psioczyć. I nie ma się co dziwić. Otwierasz lodówkę, a tam Robert i Ann. A gdzie miejsce dla Żyły i Żyłowej?

  • boliver

    Oceniono 1 raz 1

    Jezor jak dzieciak,,

    A gigant to anka,,,

  • ukw8087

    Oceniono 3 razy 1

    nie kupię nic z reklamowanych przez tego kopacza przedmiotów.
    Niech swój Ozór reklamuje.

  • panssa

    Oceniono 3 razy 1

    I po co byla ta sciema . Ze do realu , chelsi , menczesteru . Wiadomo bylo o poczatku ze chodzi o reklame , i dobrze . Bede wiedzial czego nie kupowac zeby np lupiezu nie dostac czy jakiejs sraczki po pepsi albo pryszczy po goleniu

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX