Robert Lewandowski podpisał kontrakt ze światowym gigantem marketingowym

Robert Lewandowski podpisał globalny kontrakt z Lagardere Sports, jedną z największych agencji marketingowych działających na pograniczu sportu i rozrywki. Można się zastanawiać, dlaczego dopiero teraz zdecydował się na taki ruch.

- Sukcesy Roberta na boisku zrobiły z niego gwiazdę światowego formatu. Jako dojrzały i świadomy zawodnik pragnie się rozwijać zarówno sportowo, jak i poza sportem. Cieszymy się niezmiernie, że Robert Lewandowski dołączył do portfela naszych klientów i wspólnie będziemy podbijać globalne rynki - tłumaczy Business Insiderowi Philipp Hasenbein, dyrektor zarządzający w Lagardere Sports.

To jedna z największych globalnych agencji działających na rynku sportowym. Reprezentuje wiele gwiazd sportu. Do 2015 roku z jej usług korzystała Agnieszka Radwańska (Polkę reprezentuje teraz IMG). Legardere jest aktywne też na rynku piłkarskim - współpracuje z ponad setką klubów piłkarskich, pracuje dla PZPN i węgierskiej federacji, ma swoje lokalne oddziały w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii. Jest też pośrednikiem w zakupie praw telewizyjnych, zajmuje się sprzedażą tzw. naming rights, czyli praw do nazwy obiektów sportowych.

Lagardere Sports będzie odpowiadać za zarządzanie komercyjnym wykorzystaniem wizerunku Lewandowskiego na wszystkich rynkach zagranicznych, poza Polską. Ma zdobywać, wybierać i realizować kontrakty reklamowe Polaka. Bo tych na rynkach globalnych do tej pory zbyt wiele nie było.

Lewandowski stanie się marką globalną?

Lewandowski od dwóch lat jest twarzą szamponu Head&Shoulders w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 2015 roku w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii jest ambasadorem marki Huawei. Występował też w międzynarodowych spotach Nike, w którego butach gra, oraz sponsorów Bayernu Monachium.

Choć nazwisko Lewandowskiego na boisku znaczy wiele, to wśród gwiazd globalnego sportu jest daleko od czołówki. W opublikowanym w maju przez ESPN rankingu światowych sław sportu Polak był dopiero 84. Pierwsze miejsce w zestawieniu zajął Cristiano Ronaldo, a w pierwszej piątce znaleźli się jeszcze LeBron James, Lionel Messi, Neymar i Roger Federer. Ale i w świecie piłki nie jest w pierwszym rzędzie. CIES Football Observatory w 2017 roku umieściło go na 14. miejscu na liście najbardziej wartościowych marketingowo piłkarzy.

Można się zastanawiać, dlaczego akurat w tym momencie Lewandowski zdecydował się na taki ruch. I czy nie powinien podobnej współpracy nawiązać wcześniej. W końcu w jednym z najlepszych klubów piłkarskich świata gra od 2014 roku.

Zmiany w teamie Lewandowskiego

Ostatnio w teamie Lewandowskiego doszło do kilku istotnych przetasowań. Piłkarz na początku tego roku zrezygnował z usług menedżerskich Cezarego Kucharskiego, a postawił na uznanego w świecie Piniego Zahaviego. Wcześniej rozstał się z Mariuszem Siewierskim, który był managerem ds. biznesu. Jego rolę przejęli Tomasz Zawiślak i Kamil Gorzelnik, z którymi zna się i współpracuje od lat.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.