FIFA testuje nowe przepisy. Żółte kartki dla trenerów, inny system zmian i nowy sposób wznowienia gry od bramki

Żółte kartki dla trenerów, nowa forma wznowienia gry od bramki, czy przyspieszenie procesu przeprowadzenia zmiany - FIFA testuje kilka nowości, które niebawem mogą zostać wprowadzone do przepisów.

Międzynarodowa Federacja Piłkarska testuje nowości w rozgrywkach młodzieżowych. Pierwszą, i najważniejszą zmianą ma być wprowadzenie żółtych kartek dla trenerów i członków sztabu szkoleniowego. - Do tej pory trenerzy za nieodpowiednie zachowanie są odsyłani na trybuny. Wprowadzenie żółtych kartek, i karanie nimi szkoleniowców, da im sygnał, że muszą uważać, bo następnym razem zostaną wyrzuceni - zdradza Zvonimir Boban, zastępca sekretarza generalnego FIFA w rozmowie ze "Sport Bild".

Poza wprowadzeniem żółtych kartek dla trenerów, Federacja chce usprawnić proces wznowienia gry od bramki, i przeprowadzania zmian zawodników. - Bramkarze nie będą dłużej musieli zagrywać poza własne pole karne. Kiedy rywal będzie stosował pressing, a członek zespołu wbiegnie w "szesnastkę", jego golkiper będzie mógł do niego zagrać. W obręb pola karnego wciąż jednak nie wejść nie będzie mógł przeciwnik - dodaje Boban. 

- Podczas zmian bardzo często dochodzi do sytuacji, gdzie zawodnik drużyny, która wygrywa, próbuje zyskać na czasie i specjalnie przechodzi przez środek boiska, aby opuścić murawę. Teraz może się to zmienić. Sędzia będzie mógł wskazać piłkarzowi miejsce, w którym ten ma opuścić plac gry - kończy 49-latek.

Poza zmianami, o których poinformował Boban, FIFA chce również usprawnić system VAR. Poinformował o tym prezydent niemieckiej federacji piłkarskiej Reinhard Grindel. Podczas meczów na MŚ w Rosji, do użytku wprowadzone zostaną dwie kamery, kontrolujące linie spalonego. 

Carlitos, najlepszy strzelec ekstraklasy, w "Wilkowicz Sam na Sam": Czy to jakaś ujma, że ktoś przyszedł z hiszpańskiej trzeciej ligi i strzela gole w Polsce? Najlepsi piłkarze świata też zaczynali nisko

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.