Polish Gaming Aces 2020 - nagrody rynku rozrywkowego

Polish Gaming Aces to nagrody rynku rozrywkowego zorganizowane przez największy serwis branżowy w Polsce - Interplay. Konkurs co roku wyróżnia najlepsze firmy w swoim segmencie - bukmacherskim, kasynowym, loteryjnym i segmencie dostawców. Kapituła Polish Gaming Aces przez cały rok przygląda się i analizuje poczynania poszczególnych podmiotów i osób, a na podstawie tych obserwacji wyłaniani są nominowani i zwycięzcy. Tegoroczna odsłona nagród PGA jest już trzecią z rzędu edycją jedynych nagród branży rozrywkowej w Polsce.

Rok 2020 był wyjątkowo trudny nie tylko dla branży rozrywkowej, ale również dla całej gospodarki. Wpływy do budżetu z tytułu podatku od gier na pewno będą niższe od prognozowanych, ale mimo wszystko dzięki innowacyjności i dużej informatyzacji branży, a w szczególności części igamingowej, środki które wpłyną do budżetu okażą się bezcenne w walce z gospodarczymi skutkami pandemii.

Mijający okres był na pewno wyjątkowo stresujący dla wielu pracowników i włodarzy podmiotów branży rozrywkowej, bo nikt nie był pewny co przyniosą kolejne tygodnie i miesiące. Możemy być jednak pewni, że lekcja wyniesiona z tego trudnego czasu okaże się bezcenna.

Organizator nagrodami i nominacjami Polish Gaming Aces pragnie pogratulować, ale również podziękować, że razem wspólnymi siłami jesteśmy częścią branżowej rodziny i często mimo różnych poglądów czy spojrzeń na dany temat jesteśmy w stanie wykonywać swoją pracę najlepiej jak potrafimy.

Niech te nominacje i późniejsze nagrody będą nobilitacją do jeszcze większej i wytrwałej pracy w 2021 roku. Czytelnicy mogą zapoznać się z wszystkimi nominacjami również na stronie polishgamingaces.pl

Kategorie i nominacje Polish Gaming Aces 2020

Firma roku

Zdobywca tej nagrody powinien w danym roku wyróżnić się dużym osiągnięciem biznesowym i dać rynkowi sygnał do naśladowania odpowiednich postaw. W tej kategorii kapituła ocenia nie tylko oddziaływanie na własną firmę, ale również na cały rynek.

Z całego zestawienia jest to najbardziej prestiżowa nagroda, ponieważ łączy ze sobą cechy wszystkich pozostałych kategorii. Do zdobycia firmy roku potrzeba wielu czynników, które definiują najlepszych na rynku - sprawnego marketingu, kompetentnej kadry zarządzającej, innowacyjnego produktu oraz prezesa z wizją i cechami prawdziwego lidera. Bez tego nikt nie osiągnie sukcesu w branży rozrywkowej.

Tytuł Firma Roku może zdobyć również firma, która w swojej długofalowej strategii nastawiona jest na rozwój i stawia przed sobą ambitne cele biznesowe.

IGT

Dostawca centralnego systemu loteryjnego dla Totalizatora Sportowego działa w Polsce od 30 lat. Firmie udało się wygrać jeden z najważniejszych przetargów w historii polskiej branży rozrywkowej, co zaowocowało dalszą współpracą z polskim monopolistą na rynku loterii pieniężnych. Konsorcjum IGT zaczynało swoją działalność w Polsce od małego biura na Warszawskiej Pradze, a teraz w siedzibie firmy pracuje przeszło 300 osób czuwających nad rozwojem i odpowiednim funkcjonowaniu wszystkich procesów operacyjno-technologicznych.

Totalizator Sportowy 

Firma w 2020 roku stanęła przed wieloma wyzwaniami. Poruszając się w tak wielu segmentach rynku, rozwój musiał być odpowiednio zdywersyfikowany. Totalizator Sportowy jako Spółka Skarbu państwa włączyła się również w usuwaniu skutków pandemii. Zarząd firmy postanowił przeznaczać 10% swojej sprzedaży z kanału online na walkę z COVID oraz uruchomił kampanię Miliony Sposobów na Nudę. Równocześnie firma była w stanie realizować swoją strategię biznesową. W 2020 ważnymi momentami było m.in. wprowadzenie kasyna live, pierwsze na polskim rynku zastosowanie metody weryfikacji danych klienta za pomocą konta bankowego, rozwój sieci salonów gier, a także rozwijanie portfolio swoich gier kasynowych online i produktów kasyno-podobnych (gierki). Totalizator Sportowy w 2020 roku rozpoczął również rozmowy o przejęciu sieci kasyn stacjonarnych należących do Casinos Poland.

STS

Największy w Polsce operator bukmacherski zdołał osiągnąć blisko 50% udziału w rynku w 1. półroczu 2020, co było zasługą pracy nad produktem i wprowadzaniu innowacji przed konkurencją. Szerokie spojrzenie na biznes, wychodzenie poza schemat, spójność marketingowa i inwestowanie w rozwój technologii są głównymi wyróżnikami STS-u na rynku. Firma przez lata funkcjonowania pokazała niezwykłą umiejętność łączenia kanałów online i retail, wyróżniając się systemem omnichanel. Mimo niepewnej sytuacji na rynku, STS nie boi się myśleć o przyszłości. Odważnymi decyzjami na pewno będą promować polską branżę, ale tym razem poza granicami Polski.

Bukmacher roku

Rok pandemiczny wymagał od operatorów szczególnej i wytężonej pracy nad swoimi produktami i odpowiednim dotarciem z nimi do klientów. Bukmacherzy w 2020 roku prześcigali się nie tylko na polu technologicznym, operacyjnym, ale również marketingowym. Wszyscy chcieli jak najmocniej zaskoczyć swoich klientów niekonwencjonalnym przekazem reklamowym. Kto posiada cechy najlepszego bukmachera w branży?

Fortuna

Druga największa firma bukmacherska na polskim rynku w 2020 zaliczyła spory rollercoaster. Zamknięcie punktów retail i brak rozgrywek sportowych w drugim kwartale poprzedniego roku sprawiły, że Fortuna miała olbrzymi problem z utrzymywaniu udziałów rynkowych na stabilnym poziomie. Brak oferty na gry karciane również sprawiły, że dywersyfikacja strat nie była możliwa. Druga połowa roku była dla Fortuny jednak znacznie lepsza pod kątem obrotów. Duża w tym zasługa odważnej decyzji o agresywnej polityce promocyjnej i reaktywacja klientów w rynku retail.

forBET

Forbet niezmiennie utrzymuje pozycję na podium rynku bukmacherskiego, ale jego miejsce wydaje się być coraz bardziej zagrożone. W porównaniu do roku 2019, forBET zwiększył swój udział w rynku o 0,6 punkta procentowego. Przez przeszło 5 lat funkcjonowania na rynku włodarze firmy pokazali, że wytrwałą pracą można zbudować solidną markę bukmacherską, która może funkcjonować z powodzeniem, ale nie musi być ani Fortuną ani STS-em.

W porównaniu do wielu innych firm na rynku, forBET wyróżnia się dużą aktywnością na wielu polach - szukanie sposobów na akwizycję nowych graczy oraz testowanie rozwiązań produktów nie przechodzi niezauważenie przez niezależnych obserwatorów rynku bukmacherskiego w Polsce.

BETFAN 

Rok temu BETFAN podczas gali Polish Gaming Aces zdobył dwie nagrody - w kategorii debiut roku i akcja marketingowa roku. Tym razem firma jest w stanie zdobyć miano firmy bukmacherskiej roku. Niedługo miną dopiero 2 lata od momentu debiutu firmy na rynku, a marka BETFAN została doceniona w oczach wielu klientów. Bukmacher postawił na niekonwencjonalne metody marketingowe, co zaowocowało wieloma ciekawymi akcjami. O marce BETFAN w swoim utworze zarapował nawet jeden z najbardziej popularnych artystów młodego pokolenia - Quebonafide.

STS

Gdy wydaje się, że ciężko wyróżnić się czymś nowym, STS udowadnia, że większość była w błędzie. Spójna strategia wszystkich obszarów działalności bukmachera pokazały, że nawet zagraniczne firmy z dużymi budżetami, którym udało się wejść na polski rynek, nie stanowią większego zagrożenia dla pozycji STS-u, która jest niepodważalna.

STS na polskim rynku wyróżnia się również tym, że decyzje na temat firmy podejmuje zarówno właściciel firmy jak i jej prezes. W trudnym otoczeniu biznesowym jakim jest Polska, ten model dużo lepiej się sprawdza, niż korporacyjne i wieloetapowe decyzje zachodnich firm.

Betclic

Francuska firma z grupy Betclic Group wróciła na rynek z polską licencją i zdobyła na nim przewagę głównie za sprawą różnicy technologicznej, jaką zapewniła obecność w dużej grupie igamingowej z wieloletnią tradycją i zachodnim know how. Betclic w swoich działaniach stawia na rozwiązania nieszablonowe – został m.in. sponsorem kontrowersyjnej federacji FAME MMA, co na pewno pozwoliło mu zbudować rozpoznawalność w całkowicie pozasportowej grupie docelowej.

Prezes roku

Zwycięzcą kategorii Prezes roku zostanie osoba, która łączy w sobie kilka cech tj. umiejętność przywództwa, wyznaczania priorytetów, szukania niekonwencjonalnych rozwiązań. Prezes roku powinien być również zaangażowany w rozwój polskiego rynku rozrywkowego. Za podjętymi decyzjami Prezesa Roku muszą iść również udokumentowane wyniki całej firmy przez niego prowadzonej. Prawdziwy lider powinien również umieć brać odpowiedzialność za podejmowane przez siebie decyzje na własne barki.

Wojciech Włodarczyk

Prezes największego zagranicznego dostawcy bezpośrednio działającego w Polsce i dającemu pracę przeszło 300 osobom. Wojciech Włodarczyk jest nie tylko prezesem, ale również prawdziwym liderem, za którym pracownicy chcą podążać. Olbrzymia wiedza na temat branży rozrywkowej w tym głównie systemów loteryjnych i praktyczne umiejętności managerskie sprawiły, że w nominacjach prezesa IGT po prostu nie mogło zabraknąć.

Olgierd Cieślik

Olgierd Cieślik przeprowadził Totalizator Sportowy przez cykl zmian technologicznych i zarządczych całej spółki. Zaowocowało to również zaufaniem względem jego pracy i pozostaniem na stanowisku Prezesa Zarządu na kolejną kadencję. Postać Cieślika odzwierciedla transparentność działania całej spółki Totalizator Sportowy, co przekłada się nie tylko na sukcesy biznesowe, ale również wizerunkowe. Dla prezesa Totalizatora Sportowego ważny jest wizerunek nie tylko firmy przez niego prowadzonej, ale również całej branży, co pozytywnie rzutuje na ocenę jego osoby.

Mateusz Juroszek

Prezes STS-u wielokrotnie zaskakiwał rynek swoimi odważnymi wypowiedziami i jeszcze bardziej niekonwencjonalnymi rozwiązaniami biznesowymi. Jak widać jego strategia doskonale się sprawdza, bo lider rynku bukmacherskiego w Polsce cieszy się niepodważalną pozycją, a rok 2021 na pewno upłynie pod znakiem bardzo mocnej ekspansji zagranicznej. Mateusz Juroszek jest również aktywnie włączony w walkę z szarą strefą w Polsce i stara się wprowadzać zachodnie standardy komunikacji na linii biznes – legislator.

Kampania marketingowa roku 

Marketing to jeden z fundamentów sprawnie działającego biznesu. Można mieć najlepszy produkt, ale bez dobrego opakowania i reklamy, po prostu się nie obroni. W 2020 roku firmy po raz kolejny prześcigały się w pomysłach na kampanie i mniejsze akcje marketingowe. Nie zabrakło kapitalnych realizacji jak i totalnych klap, ale w naszym konkursie skupiamy się jedynie na pozytywnych stronach branży rozrywkowej.

Jesteś gotowy, możesz wygrywać STS 

Kampania STS-u to cykl kontynuacji spójnej komunikacji, która wychodzi poza stereotypowe patrzenie na zakłady bukmacherskie i posiada duży sznyt lifestylowy. Kampania odbyła się w modelu 360, więc jej widoczność była zauważalna w każdym rodzaju medium. Kreacja pokazała, że zabawa w typowanie to rozrywka w najczystszej postaci. Rozrywka, na którą Ty też jesteś gotowy.

Loteria A5x10 HIT Casino 

Kapituła postanowiła docenić niekonwencjonalne i odważne pomysły, które zaprezentował dział marketingowy HIT Casino. Loteria A5x10 odbywała się w sieci wszystkich warszawskich kasyn spod szyldu grupy ZPR, ale jej komunikacja wychodziła również poza ramy marketingu odbywającego się wewnątrz kasyna. Firma podjęła decyzję o próbie dotarcia do potencjalnie nowej grupy klientów, a cała akcja odbywała się z wszelkimi normami zachowania jednej z najbardziej restrykcyjnych przepisów ustawy i niemalże jakimkolwiek braku publicznej reklamy dla kasyn stacjonarnych.

Przeżywaj po swojemu Fortuna 

Wicelider na rynku bukmacherskim chciał pokazać, że w sporcie liczą się emocje. Wielowymiarowy sponsor polskiego sportu zaprezentował dynamiczną kampanię, która była zdecydowanie najlepszą kampanią Fortuny w ostatnich latach. Kampania idealnie odwzorowało charakter marki. Łączyła ze sobą zarówno elementy sportowych emocji jak i codziennego życia. Na pewno jest to bardzo dobry kierunek komunikacji do swoich klientów.

Produkt roku

Nagrodę za produkt roku powinna zdobyć firma, która wyróżniła się niestandardowym podejściem i zastosowaniem innych mechanizmów niż bezpośrednia konkurencja. W tej kategorii wygrywają firmy najbardziej innowacyjne, które stawiają jakość realizowanych projektów na pierwszym miejscu. Produkt Roku powinien nosić znamiona kreatywności i wyróżniać się na tle całego rynku. Ta kategoria co roku jest jedną z najbardziej konkurencyjnych.

Gry karciane Totalbet

Prawie wszyscy operatorzy bukmacherscy na polskim rynku, którzy mają w ofercie gry karciane, korzystają z usług dostawcy . Wszyscy, z wyjątkiem jednego – Totalbet. W czasie pandemii cała firma dołożyła wszelkich starań, by w synergii z inną spółką z grupy ZPR stworzyć grywalny produkt karciany. Innowacja została wprowadzona w wyjątkowym czasie pandemicznym, gdy cały sport był zamrożony, a przez następne miesiące całość była udoskonalana.

Gierki Totalizator 

Nowy produkt Totalizatora Sportowego, który powstał przy współpracy z IGT to idealny przykład produktu kasyno-podobnego z mechaniką działania standardowych zdrapek. Jest to również spora próba i zastosowanie dobrze znanych i przyjętych z rynku reatailowego mechanizmu, który za sprawa działania w sferze online jest dużo łatwiej skalowalny i podatny na optymalizację kosztów.

Disco King Promatic 

Premiera gry z Zenkiem Martyniukiem to druga próba wejścia Promatica do rozrywkowego mainstreamu. Pierwszą próbą okazała się produkcja z Mariuszem Pudzianowskim, która stała się absolutnym hitem nie tylko w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych. Disco King to gra zawierająca elementy twórczości Zenka Martyniuka i nawet gdy ktoś nie jest fanem tego typu muzyki, to trendy i unikalność tego produktu nie można pozostać niezaważona. Gra wzbudziła tak duże zainteresowanie, że materiały na jej temat ukazywały się nawet w prasie i radiu.

Betbuilder Noblebet

Jest to pierwszy na polskim rynku bettingowy zautomatyzowany mechanizm do budowania łączonego zakładu z zakresu jednego meczu. Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu od dostawcy Betgenius, Noblebet jest w stanie swoim klientom umożliwić tworzenie niemalże dowolnie wymyślonego zakładu.

Dostawca roku

Rola dostawców w polskiej branży jest niedoceniona. Bez nich żaden biznes nie mógłby funkcjonować, ponieważ nawet największe firmy nie są w stanie wykreować wszystkich usług wewnętrznie. Dostawcy z kolei muszą pamiętać, że sukces ich klientów to także ich prywatny sukces. Dlatego też dostawcy muszą gwarantować najwyższy poziom świadczonych usług i wyróżniać się totalnym profesjonalizmem i sprawnością działania.

Novomatic

Światowy dostawca terminali EGM i gier losowych, z usług którego korzysta Totalizator Sportowy i wszystkie stacjonarne kasyna w Polsce. Marka Novomatic w branży rozrywkowej nosi miano legendarnej. Mimo zmian strukturalnych, jakie przeszedł Novomatic w 2020 roku, nie sprawiły, żeby firma straciła na jakości świadczonych usług. Co więcej, szereg zmian personalnych sprawiły, że Polak Ryszard Presch stał się jedną z najważniejszych osób w całej firmie.

Promatic

Największy polski dostawca, producent gier losowych i terminali EGM, który w 2020 do swojego portolio dopisał głośną produkcję – Disco King. Promatic może również pochwalić się owocną współpracą na dostawę terminali do Salonów Gier należących do Totalizatora Sportowego, a oba podmioty rozszerzają stale zakres współpracy między sobą. Jest to bardzo dobry przykład patriotyzmu gospodarczego i pokazuje jak powinna funkcjonować synergia w biznesie dwóch polskich firm.

IGT

Firma w 2020 roku może pochwalić się wygranym przetargiem na dostawę systemu loteryjnego dla Totalizatora Sportowego czy wprowadzeniem nowego produktu – Gierki. Globalny gigant technologiczny nie pozostawił dużego pola do rywalizacji firmom tj. Intralot, Scientific Games czy Opetarorowi Chmury Krajowej. Zwyciężyła znajomość technologii i długoletnia znajomość operacyjna obu podmiotów.

Kasyno roku

Po raz pierwszy w ramach Polish Gaming Aces postanowiliśmy wyróżnić również segment kasyn stacjonarnych. Był to rok wyjątkowy, ponieważ kasyna podobnie jak większość innych sektorów gospodarki musiały mierzyć się z falami lockdownów i pracy w reżimie sanitarnym. W tej kategorii postanowiliśmy wyróżnić konkretną placówkę kasynową, a nie całą sieć, ponieważ elementy, które braliśmy pod uwagę przy ich ocenie to m.in. obsługa klienta, wystrój wnętrz czy zaplecze sprzętowe, a te w każdym kasynie są inne.

Marriott – Warszawa

Jedno z największych i najbardziej prestiżowych kasyn w Polsce. W popularnym Mariocie bawiły się gwiazdy estrady, aktorzy i celebryci. Prestiż tego miejsca, wysoka jakość obsługi i nowoczesność parku sprzętowego daje warszawskiemu kasynu wysokie noty.

Gromada HIT Casino - Warszawa

Zdecydowanie kasyno należące do rozrywkowego imperium Zbigniewa Benbenka jest równowagą do konkurencyjnego Marriotta. Gromada to najnowocześniejsze kasyno z sieci HIT Casino, które wyróżnia się wystrojem.

Cristal Casino - Sopot

Sopockie kasyno przy popularnym monciaku zaurocza klientów swoją niezwykłą lokalizacją i klimatem. Sopot pokazuje, że wcale nie trzeba być najbardziej popularnym kasynem w Polsce, by móc zadbać o odpowiednią jakość obsługi klienta.

Casinos Poland – Wrocław

Kasyno w stolicy województwa dolnośląskiego również należy do ścisłego topu w Polsce. Duże przestrzenie, brak poczucia ścisku wśród klientów przy zwiększonym ruchu, nowoczesny wystrój i nowoczesne terminale to wyróżnik tej lokalizacji na rozrywkowej mapie Polski.

Admiral Casino – Konin

Jest to jedno z dwóch prywatnych kasyn wyłamanych z duopolu Casinos Poland – ZPR. Kasyno w Koninie pokazuje również, że różnorodność w biznesie rozrywkowym też jest ważna i klient po wizycie w kasynie nie ma przekonania, że już to gdzieś widział.

Najbardziej zaangażowana kobieta roku

Jest to jedyna kategoria specjalna w tym roku. Interplay w swojej misji ma zapisane takie wartości jak rzetelne informowanie o rynku rozrywkowym w Polsce, ochronę i wsparcie licencjonowanego rynku, ale także promowanie odpowiednich postaw w całej branży. Utarł się stereotyp, że branża rozrywkowa jest domeną mężczyzn, a organizatory Polish Gaming Aces tegoroczną nagrodą chcemy pokazać, że nie ma nic bardziej mylnego. W tej kategorii nominowano aktywne i wyróżniające się zawodowe kobiety, które powinny być wzorem dla innych do własnego rozwoju osobistego i wychodzenia poza utarte schematy.

Magdalena Kopka-Wojciechowska

Jest jedyną kobietą z zarządu spółki Totalizator Sportowy. Została również najwyżej sklasyfikowaną kobietą w rankingu Interplay TOP 50 najbardziej wpływowych osób w branży. Jej wiedza z zakresu marketingu i sprzedaży skutecznie uzupełnia kompetencja pozostałej części zarządu i nie jeden raz pomogła w podjęciu kluczowej decyzji.

Monika Płaczkowska

General marketing and sponsorship manager firmy LVBET. Na początku roku została zaangażowana w bardziej strategiczne stanowisko firmy I jej decyzje mają bezpośredni wpływ na rozwój marki nie tylko na polskim, ale również zagranicznym rynku. Monika Płaczkowska to jeden z największych ekspertów marketingu sportowego w Polsce, a sama firma bukmacherska we współpracy z nią może czerpać same profity.

Katarzyna Mikołajczyk

Z STS-em związana od przeszło 5 lat. Jest również prezesem zarządu stowarzyszenia Graj Legalnie. Obecnie w największym polskim bukmacherze sprawuje funkcję kierownika działu prawnego całej firmy i to często na niej spoczywa odpowiedzialność prawnego zabezpieczenia firmy i oceny ryzyka m.in. w podejmowaniu decyzji marketingowych. Praca działów prawnych i prawników bardzo często bywa niedoszacowana w polskiej branży rozrywkowej. Wyjątkiem są nagrody Polish Gaming Aces. Nominacja jak najbardziej zasłużona.

Anna Kos

Pełni rolę dyrektora operacyjnego Casinos Poland. Anna Kos jest jedną z najważniejszych osób w strukturach CP. Z firmą związana się od przeszło 30 lat, a swoją pracę zaczynała od pozycji krupiera, co pozwoliło jej poznać pracę na każdym etapie funkcjonowania kasyna. Anna Kos ma dużą wiedzą na temat produktów kasynowych, a także zna polski rynek kasynowy od podszewki.

Kapituła konkursowa Polish Gaming Aces

Z roku na rok organizatorzy Polish Gaming Aces dokładają wszelkich starań, by nagrody były jeszcze bardziej prestiżowe i transparentne. Dlatego też w tym roku postanowiono rozszerzyć naszą kapitułę konkursową o osoby spoza redakcji Interplay.

Bartosz Burzyński

Redaktor Interplay i wieloletni pracownik mediów sportowych. Bartosz Burzyński posiada dużą wiedzę na temat produktów branży rozrywkowej. Największą wiedzą wyróżnia się jednak w zakładach bukmacherskich i marketingu sportowym, a dwie te dziedziny są niemal nierozłączne w dzisiejszym świecie wielkiego sportu i biznesu. W branży jest ceniony za umiejętność sprostaniu ambitnym zadaniom.

Maciej Tylkowski

Project Manager w Sport.pl, który odpowiada za współprace z bukmacherami. Tylkowski przez kilkanaście lat związany jest z polskim i światowym rynkiem igamingowym, co tylko potwierdza jego kompetencje. Ma wysokie umiejętności interpersonalne, a jego doświadczenie i czucie rynku sprawia, że bardzo dobrze rozumie procesy zachodzące w branży rozrywkowej.

Stanisław Pogorzelski

Konsultant z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży hazardowej i projektach sponsoringowych. Partner zarządzający w firmie doradczej Gaming 5.0. Pomysłodawca i współtwórca pierwszych w Polsce i Europie studiów podyplomowych z zakresu gamingu „Zarządzanie na rynku gier losowych i zakładów sportowych” na ALK w Warszawie. Założyciel Fundacji Instytut Cardano, zajmującej się edukacją i badaniem rynków hazardowych. Współautor publikacji i podręczników z zakresu komunikacji marketingowej. Prywatnie entuzjasta wyścigów konnych.

Maciej Akimow

Redaktor naczelny Interplay i pomysłodawca nagród Polish Gaming Aces. W swojej codziennej pracy zgłębia i poszerza praktyczną wiedzę na temat wszystkich segmentów branży rozrywkowej. Swoimi działaniami i inicjatywami stara się wspierać licencjonowane podmioty w Polsce. Porusza niewygodne tematy i naświetla funkcjonowanie szarej strefy. Bezkompromisowy i dynamiczny manager młodego pokolenia.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.