Continental doceniony za innowacje

Koncern Continental zdobył dwa prestiżowe wyróżnienia. Hanowerski Contidrom uzyskał tytuł Ośrodka Testowego roku 2013, przyznawany przez magazyn "Automotive Testing Technology International", a producent samochodów elektrycznych Tesla przyznał firmie Continental tytuł "Doskonały Partner Rozwojowy", za opracowanie ogumienia do jego nowego luksusowego sedana - Model S.

Niezależne międzynarodowe jury konkursu Automotive Testing Technology International wysoko oceniło możliwości zautomatyzowanego toru do testowania opon AIBA. Był on jednym z kluczowych elementów, dzięki któremu centrum testowe firmy Continental Contidrom otrzymało tytuł "Ośrodka Testowego roku 2013". AIBA co roku umożliwia przetestowanie 100 tys. opon w każdych warunkach pogodowych, niezależnie od panującej na zewnątrz aury i bez angażowania kierowców. Obiekt znajduje się w hali o długości 300 m. i szerokości 30 m. System umożliwia automatyczne rozpędzanie pojazdów do prędkości 120 km/h. Manewr hamowania odbywa się na różnych nawierzchniach rozmieszczonych na 75-metrowych odcinkach toru, które mimo masy 120 ton, mogą być za pomocą podnośników hydraulicznych dowolnie przestawiane w ciągu zaledwie kilku minut.

"Bardzo cieszy nas to wyróżnienie i jesteśmy z niego dumni," powiedział Thomas Neddenriep, odpowiedzialny na ocenę właściwości opon w koncernie Continental. "Ta nagroda pokazuje, jak wielkie środki i wysiłek zainwestowaliśmy w ostatnich latach w nasze zaplecze testowe budując AIBA oraz inne nowe obiekty. Jednocześnie, jest ona źródłem ogromnej motywacji dla całego zespołu, ponieważ naszym nowym wyzwaniem będzie utrzymanie w kolejnych latach pozycji Contidromu jako jednego z najlepszych ośrodków testowych na świecie."

Continental uzyskał również tytuł Doskonałego Partnera Rozwojowego firmy Tesla Motors, kalifornijskiego producenta samochodów elektrycznych. Wyróżnienie przyznano za stworzenie specjalistycznych opon do nowego samochodu elektrycznego typu sedan - Tesla Model S. Continental dostarcza do niego opony, które bezpiecznie przenoszą moc napędu elektrycznego, zapewniają precyzyjne prowadzenie i krótką drogę hamowania oraz gwarantują niskie opory toczenia. Niskie opory toczenia są kluczowe w przypadku samochodów elektrycznych, ponieważ pozwalają oszczędzać energię, co może znacząco powiększyć zasięg pojazdu na jednym ładowaniu. Dla Modelu S, sprzedawanego na całym świecie, Continental stworzył specjalną, wersję opony letniej ContiSportContact 5, w rozmiarze 245/35 R 21 XL 96 W. Tesla Model S to pierwszy na świecie elektryczny luksusowy sedan o zasięgu do 500 km. Samochód może pomieścić 7 osób. Silnik o mocy 416 KM pozwala mu rozpędzić się do 200 km/h. Od zera, do 100 km/h Model S przyspiesza w zaledwie 4,4 sek.

"Opracowując oponę dla Tesli, musieliśmy sprostać wyzwaniu stworzenia ogumienia o bardzo niskich oporach toczenia, jednocześnie oferującego ciężkiemu, luksusowemu sedanowi doskonałe właściwości jezdne. Podczas tego procesu musieliśmy zrealizować wiele z pozoru sprzecznych celów. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że jako dostawca oryginalnych części, sprostaliśmy wysokim wymaganiom stawianym przez firmę Tesla" - powiedziała Rachna Naik z Continental Tires the Americas.

Oferta firmy Continental obejmuje specjalną linię opon do samochodów elektrycznych: letnie Conti.eContact i zimowe Conti.eContact Winter. Maksymalny zasięg zapewnia nietypowy rozmiar opon: 195/55 R 20, umożliwiający redukcję oporów toczenia nawet do 30% w porównaniu ze zwykłym ogumieniem.

Oba wyróżnienia pokazują, jak ważną rolę w strategii koncernu odgrywa innowacyjność i motywują cały zespół firmy Continental do dalszych kroków ku realizacji "Wizji 2025".

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.